شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 15940
موسوی خبر داد:

آغاز اجرای بخشودگی 100 درصد جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تأمین اجتماعی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم اعلام کرد: قانون بخشودگی 100 درصد جرائم بیمه‌ای کارفرمایان استان قم با ابلاغ از سوی سازمان مرکزی اجرائی شد.
آغاز اجرای بخشودگی 100 درصد جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تأمین اجتماعی در قم
به گزارش قم‌نیوز، سید مجتبی موسوی گفت: کارفرمایان واحدهای صنفی صنعتی و کشاورزی با پرداخت بدهی‌های قطعی خود تا پایان سال 91 می‌توانند از 100 درصد جرائم بیمه‌ای متعلقه برخوردار شوند.
 
وی تصریح کرد: در اجرای بند 88 ماده واحده قانون بودجه سال 92 کل کشور مصوب 19 خردادماه 1392 مجلس شورای اسلامی واحدهای اجرائی موظفند بمنظور تسریع در اجرای قانون و بهره‌مندی کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی از بخشودگی 100 درصد جرائم، نسبت به دریافت درخواست کتبی کارفرمایان مبنی بر پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی آنان اقدام و ثبت دفتر شعبه کنند.
 
مدیرکل تامین اجتماعی قم در خصوص مهلت اجرای طرح گفت: کارفرمایان مشمول این قانون می‌توانند حداکثر تا 19 دیماه امسال نسبت به پرداخت یا تعیین تکلیف اصل حق بیمه اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: کارفرمایانی می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند که اصل حق بیمه و بیمه بیکاری و 4 درصد سخت و زیان آور را تا پایان وقت اداری 19 دیماه سال جاری نقدا به حساب سازمان واریز کنند و یا اینکه بدهی مذکور را حداکثر تا سررسید اسفند 92 تقسیط و بدون وقفه به حساب سازمان پرداخت نمایند.
 
موسوی افزود: چنانچه کارفرما به هر دلیل، هر یک از اقساط را تا سر رسید قسط بعدی پرداخت ننماید بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال با رعایت تبصره 2 ماده یک قانون اصلاح قانون (مصوب 8/4/87 مجمع تشخیص مصلحت نظام) دریافت خواهد شد.
 
وی موارد زیر را از جمله بدهی‌های مشمول ضوابط اجرای قانون بخشودگی جرائم ذکر کرد:
 
1- بدهی‌های معوق لغایت اسفند 1391 مستند به لیست‌های ارسالی از سوی کارفرما
 
2- بدهی‌های معوق لغایت اسفند 1391 ناشی از انقضاء مهلت مقرر در ماده 42 و 43 قانون تامین اجتماعی
 
3- بدهی‌های معوق لغایت اسفند 1391 مستند به آراء هیات بدوی برای مواردی که مبلغ بدهی تا 000/500/1 ریال بوده و قابل اعتراض برای طرح موضوع در هیئت تجدید نظر تشخیص مطالبات نبوده و یا مهلت اعتراض برای هیئت بدوی منقضی شده باشد.
 
4- بدهی‌های لغایت اسفند 1391 مستند به آراء هیات‌های تجدیدنظر تشخیص مطالبات
 
5- بدهی‌های تقسیط شده در حال پرداخت و کلیه بدهی مربوطه لغایت اسفند 1391که قبل از 19/10/1392 قطعی می‌شود.
 
6- سایر موارد: چنانچه کارفرما بدهی‌های قطعی تا پایان اسفتد 1391 را قبل از اجرای قانون، تقسیط و اقساط آن در حال پرداخت باشد می‌تواند با ارائه درخواست کتبی طبق فرم‌های 1 و 2 از بخشودگی جرائم متعلقه وفق مقررات برخوردار گردد.
 
7- درصورتی که کارفرما از اعتراض خود اعلام انصراف نماید می‌تواند حداکثر تا تاریخ 19/10/1392 با ارائه درخواست کتبی نسبت به پرداخت و یا تقسیط آن اقدام و با رعایت بندهای 1 و 2 وفق مقررات از بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار شود.
 
8- در صورتی که کارفرما کل مبلغ بدهی را قبل از تاریخ انقضاء به حساب سپرده واریز نماید می‌تواند با رعایت بند 1 قسمت ج از بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار گردد.
 
مدیرکل تامین اجتماعی قم به تشویق کارفرمایان خوش حساب در اجرای این قانون اشاره کرد و کفت: کارفرمایان صنفی، صنتعی و کشاورزی که از تاریخ اول فروردین ماه 92 تا عملیاتی شدن دستور اداری بخشودگی جرائم نسبت به پرداخت کل بدهی‌های قطعی معوقه بابت اصل حق بیمه، بیمه بیکاری و 4% مستمری کارهای سخت و زیان آور لغایت اسفند 1391 به همراه جرائم متعلقه اقدام نموده‌اند با درخواست کارفرما و با رعایت بند 1 قسمت ج قانون، جرائم پرداختی آنان مشمول بخشودگی بوده و به حساب بستانکاری کارگاه منظور خواهد شد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciu3az.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما