جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 34480
سردار جعفری:

امنیت و اقتدار کشور مهم‌ترین دستاورد نیروی مردمی بسیج است

قم نيوز : قم نگار: فرمانده کل سپاه گفت: حضور بسیجیان در صحنه‌های مختلف پیامدهای بسیاری داشته که مهم‌ترین آن اقتدار و امنیت بی‌نظیری است که کشور از آن برخوردار است.
امنیت و اقتدار کشور مهم‌ترین دستاورد نیروی مردمی بسیج است
به گزارش قم نگار، سردار عزیز جعفری صبح امروز در رزمایش الی‌بیت المقدس که در کیلومتر ۳۵ جاده قم- گرمسار در حال برگزاری است، با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: سی و ششمین سالروز دستور تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج است که این روز را تبریک گفته و از حضور به موقع و حماسی بسیجیان در این رزمایش تقدیر می‌کنم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه رزمایش الی‌بیت المقدس با همکاری ۶ استان در حال برگزاری است، افزود: بسیج امروز دارای عملکرد معجزه آسایی است که چشم همه را خیره کرده است و دنیا آرزوی این نیرو را دارد. امروز بسیج از عظمت بی‌نظیری برخوردار است که در طول انقلاب سابقه نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: بسیج در بخش‌های مختلف امنیتی، دفاعی، جنگ نرم فرهنگی، سیاسی و کمک به اقتصاد مقاومتی و مردم یاری دارای کارکرد است و این امور از ماموریت‌های بسیج است؛ کارکرد دفاعی بسیج از قدیمی‌ترین کارکرد‌ها است که همه دنیا شاهد عملکرد معجزه‌آسای آن بوده است.

سردار جعفری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اگر حضور بسیج نبود، سرنوشت کشور و مرزهای ما مشخص نبود عنوان کرد: از عرصه‌های مهم حضور بسیج صدور انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است که این حضور امروز هم‌چنان ادامه دارد. بسیج آمادگی دفاعی بالایی دارد که در این رزمایش هم دیده می‌شود و دشمنان را خیره به خود کرده است. خدا را از بابت این نعمت بزرگ سپاس می‌گوییم و درخواست داریم با عزمی راسخ این راه ادامه پیدا کند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمادگی‌های دفاعی بسیج که امروز گوشه‌ای از آن را شاهدیم از ابعاد مختلف قابل بررسی است، امروز در استان‌های کشور شاهد سازماندهی و تشکیل حدود ۵۰۰ گردان بسیجی امام حسین (ع) که جزو گردان‌های مردم پایه است، هستیم. هزار و ۵۰۰ گردان بیت المقدس جزو نواحی مقاومت بسیج به عنوان احتیاط گردان امام حسین (ع) در لایه‌های دوم و سوم ساماندهی شده تا از ایران و آرمان‌های اسلامی دفاع کنند، این مجموعه سازماندهی دفاعی نظامی بسیج است.

وی بیان کرد: برای حفظ انسجام و ارتقای آمادگی نظامی مشکلاتی در گذشته داشتیم که امروز بر طرف شده‌ است. امروز این رزمایش مشترک به صورت جمعی برگزار شده و الگویی برای برگزاری رزمایش در دیگر استان‌ها است که قرار است با هماهنگی و وحدت مانند این رزمایش‌ را اجرا کنند.

سردار جعفری افزود: آن چه مهم است و بسیجیان باید بدانند این است که تهدیدات دشمن در حال تغییر است، با توجه به اهداف، آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی دشمنی دشمنان ما هرگز تمام نخواهد شد و این آمادگی باید هر روز دقیق‌تر و عمیق‌تر شود. این آمادگی‌ها باید در قالب برنامه‌هایی که برگزار می‌شود به دست آید و بسیجیان فنون نظامی و تاکتیک مبارزه با دشمنان فرامنطقه‌ای و جنگ‌هایی که امروز در منطقه وجود دارد را فرا گیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بسیجیان با حضور به موقع در همه فراخوانی‌های استانی این آمادگی‌ها را کسب کنند، خاطر نشان کرد: حضور بسیجیان در صحنه‌های مختلف پیامدهای بسیاری داشته است که مهم‌ترین آن اقتدار و امنیت بی‌نظیری است که کشور از آن برخوردار است. امروز شاهد ناامنی‌هایی با تحریک دشمنان و حتی در درون مسلمان هستیم، همه جا ناامنی وجود دارد و اوج آن را در پاریس دیدیم و این یعنی تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی از منطقه فراتر رفته است. هدف اصلی آن‌ها ایران و انقلاب اسلامی است؛ تلاش زیادی کرده‌اند ایران را ناامن کنند که با اشراف نیروهای امنیتی تلاش آن‌ها خنثی شده است، این امنیت در کشور مدیون حضور مردم و آمادگی اقشار مختلف در نام بسیج است. این مهم‌ترین دستاورد ما است که زمینه‌ساز استمرار انقلاب در جهان است.

جعفری عنوان کرد: عقب‌نشینی دشمن از مواضع خود دستاورد دیگر ما است، آنها فهمیده‌اند با جمهوری اسلامی با زور نمی‌توانند صحبت کنند و باید به تعامل منطقی با ایران روبه‌رو شوند، مسئولان آمریکا و اروپا می‌دانند که ایران امروز به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اتکای ما به خدا و نیروی مردم است نه امکانات مادی تصریح کرد: دستاورد بزرگ دیگر ما گره خوردن نیروهای مردمی و مدافع انقلاب اسلامی اعم از عراقی، سوری، یمنی و لبنانی و همه نیروهای مدافع انقلاب با یکدیگر است. امروز همه با هم وحدت و یکپارچگی دارند و این‌‌ همان امت واحده است؛ امروز همه اقشار این هدف را دنبال می‌کنند، وحدت ایران و سایر کشورهای منطقه بیداری اسلامی است که تا ظهور امام زمان (عج) ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciu5ap.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما