چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 36460
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

۱۰ هزار هکتار اراضی کم‌بازده قم از سطح کشت خارج شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار هکتار اراضی کم‌بازده قم از کشت خارج شده است، گفت: کاشت ینجه به عنوان یکی از محصولاتی که به آب زیاد نیاز دارد به میزان یک دهم کاهش یافته است.
۱۰ هزار هکتار اراضی کم‌بازده قم از سطح کشت خارج شد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه در بحث آب در استان قم مشکل جدی داریم اظهار داشت: معمولاً تمام مصوبات ما در کارگروه خشکسالی به این معضل مرتبط است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه در گذشته ۴۵۰ میلیون متر مکعب رواناب به استان ما وارد می‌شده است که امروز به صفر رسیده است افزود: ۸۰ درصد حوزه آبریز ما خارج از استان قم است. جهاد کشاورزی به عنوان مسئول کارگروه خشکسالی از ابتدای سال ۴ جلسه کارگروه خشکسالی و ۱۵ زیرکارگروه داشته‌ایم.

وی با اشاره به دستاوردهای جلسات کارگروه خشکسالی خاطر نشان کرد: سامانه ترویج هوا‌شناسی کشاورزی با مسئولیت دوستان در هوا‌شناسی تهیه شد و کلیه حوادث کشاورزی در غالب پیامک به بهره بردار‌ها ارسال می‌شود.

طلایی با بیان اینکه طرح الگوی کشت در استان قم آماده شده است و به دستور استاندار اجرایی می‌شود گفت: امسال در قم با اینکه سرمای زودرس داشتیم اما حتی یک هکتار ذرت علوفه‌ای ما سرمازدگی نداشت که به خاطر اقلامی بود که طول دوره کشت را کاهش داده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار هکتار اراضی کم بازده قم از کشت خارج شده است افزود: کاشت ینجه به عنوان یکی از محصولاتی که به آب زیاد نیاز دارد به میزان یک دهم کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه طرح الگوی کشت در مدت سه ساله اجرایی می‌شود گفت: در بحث بهینه سازی مصرف آب مصمم بوده‌ایم، تاکنون ۱۷۰۰ هکتار بهینه سازی آب در مزارع اجرا شده و تا پایان سال به ۳ هزار هکتار می‌رسد.

طلایی با بیان اینکه مانورهای دور می‌زی سه جلسه در استان برگزار شده است گفت: این موارد تا کنون اجرا شده است و پیشهاداتی در این زمینه را داریم که با عمل به آن‌ها می‌توان نتایج بهتری داشت.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciu5ap.t1aqq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما