پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 46360
منبع : خبرگزاری فارس

بی‌عدالتی و اختلاف در جامعه قرآنی جایی ندارد/حیات معنوی در سایه نور قرآن حاصل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حیات معنوی در سایه نور قرآن حاصل می‌شود گفت: جامعه‌ای که نور قرآن در آن باشد، ظلمت، بدی، فساد، بی عدالتی و اختلافات در آن از بین می‌رود
بی‌عدالتی و اختلاف در جامعه قرآنی جایی ندارد/حیات معنوی در سایه نور قرآن حاصل می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان فعال قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به شیوه معرفی قرآن اظهار کرد: برای معرفی این کتاب آسمانی باید به خود قرآن برگردیم.

وی ادامه داد: در آیات قرآن آمده است که این کتاب آسمانی مردم را از تاریکی‌های جهل و فساد به سوی نور و هدایت دعوت می‌کند. خداوند در قرآن به نور تشبیه شده است و نور ویژگی‌های زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به سریع بودنش اشاره کرد، سرعت نور ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نور پربرکت است، اگر نور آفتاب نباشد، موجود زنده ای در زمین باقی نمی‌ماند و زندگی موجودات زنده در زمین در پرتوی نور است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های نور اظهار کرد: زیباترین زیبایی‌ها نور است و زیبایی‌ها خودشان را در پرتو نور نشان می‌دهند، نور مواد بیماری زا را نابود می‌کند، قرآن مجید هم به نور تشبیه شده است و همه خواص نور را دارد.

وی ادامه داد: حیات معنوی در سایه نور قرآن حاصل می‌شود، جامعه ای که نور قرآن در آن باشد، ظلمت، بدی، فساد، بی عدالتی و اختلافات در آن از بین می‌رود، اگر نور قرآن از جان انسانی گرفته شود، انواع بدبختی‌ها به جان او می‌افتد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: توفیق در کنار قرآن بودن به هر کسی داده نمی‌شود، باید تا پای عمر در خدمت این کتاب آسمانی باشیم، زندگی من از زمانی که وارد کارهای قرآنی شدم، روشن شد، در خدمت قرآن بودن انسان را هدایت می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت عمل کردن به قرآن اظهار کرد: حفظ قرآن باید مقدمه فهم این کتاب آسمانی و فهم قرآن هم باید مقدمه عمل به این کتاب آسمانی باشد.

وی ادامه داد: انسان باید هر روزی که می‌گذرد، به یکی از آیات قرآن توجه کند، گاهی توجه به یکی از آیات این کتاب آسمانی انسان را نجات می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مردم از افراد قرآنی انتظار دیگری دارند و باید مردم در این افراد ویژگی‌های اخلاقی همچون صداقت، امانت، نظم و محبت که در سایه قرآن حاصل می‌شود، را ببینند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت توجه به قرآن اظهار کرد: تا زمانی که این کتاب آسمانی در میان ما باشد و آن را پیشوای خودمان قرار دهیم، سعادتمند هستیم، قرآن را نباید از خودمان دور کنیم و این کتاب مایه نجات انسان در دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: یک سیاستمدار انگلیسی گفته بود تا زمانی که قرآن در میان مسلمانان باشد، خانه کعبه به عنوان محل اجتماع سالیانه آن‌ها باقی بماند و نام رسول اکرم(ص) هر روز صبح و شام از مأذنه های مساجد برده شود، مسیحیت در خطر است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdciupa5.t1aqq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما