چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 30330
در دیدار با سرپرست شرکت مخابرات ایران مطرح شد:

آیت الله مکارم شیرازی: اطلاعات تلفن همراه ایرانیان، ظرف چند دقیقه در اختیار نخست وزیر اسرائیل قرار می‌گیرد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: فناوری‌های جدید باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا از آسیب های آنها کاسته شود و به عنوان مثال هم اکنون اگر کسی با گوشی تلفن همراه به اینترنت متصل شود، ظرف چند دقیقه تمامی اطلاعات گوشی وی از کشور خارج می شود و می تواند روزی میز نخست وزیر اسرائیل قرار گیرد.
آیت الله مکارم شیرازی.
آیت الله مکارم شیرازی.
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی که در دیدار با سرپرست و مدیران شرکت مخابرات ایران سخن می‌گفت، ضمن تبریک ماه شعبان اظهار داشت: در مسئله اینترنت و تلفن‌های همراه و فناوری جدید مرتبط با آن‌ها، این نکته مشخص است که می‌توانند سبب پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شوند اما از سوی دیگر به عنوان شمشیر دو دوم نیز مطرح هستند و می‌توانند سبب مشکلات بسیار شوند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: این فناوری‌ها باید با کنترل‌های لازم در اختیار افراد قرار داده شود تا مورد سو استفاده قرار نگیرد زیرا در غیر این صورت، سبب مشکلات بسیار در جامعه می‌شوند.

استاد عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم حفظ حریم شخصی و اطلاعات افراد در هنگام استفاده از فناوری‌های جدید، تصریح کرد: امروز از تلفن‌های همراه و شبکه‌های ارتباطی و فناوری‌های جدید برای کسب اطلاعات جوامع استفاده می‌شود و به عنوان نمونه هر اطلاعاتی که در تلفن همراه باشد و با آن به اینترنت متصل شوند، در اختیار کشورهای بیگانه قرار می‌گیرد و به قولی همه اطلاعات حتی اطلاعات محرمانه می‌تواند ظرف چندین دقیقه روزی میز نخست وزیر اسرائیل قرار می‌گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضررهای تلفن‌های همراه و فناوری‌های جدید برای سلامتی که امروز بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرد، اظهار داشت: آثار سو برخی از فناوری‌ها مانند تلفن‌های همراه و مسائلی مانند پارازیت که مشخص است و باید آسیب‌های فناوری به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد تا به حداقل برسد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آسیب‌های وارده به سبب عدم کاربرد صحیح فناوری خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از فناوری نیز باید به مردم آموزش داده شود تا از آسیب‌های آن‌ها کاسته شود و به عنوان مثال استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی یا رد شدن از خیابان سبب ایجاد مشکلات برای مردم می‌شود و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و به مردم نیز آموزش داده شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: بهتر است برای قیمت‌های خدمات مخابراتی مبنایی مشخص شود و مردم در زمینه هزینه‌ها اطلاعات لازم را کسب کنند و به آن‌ها اطلاع لازم داده شود.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هر چقدر روی مسئله انتقال درست اطلاعات به مردم، سرمایه گذاری صورت گیرد، خوب است اما انتقال اطلاعات به خارج از کشور در تلفن‌های همراه، هنوز حل نشده است باید برای آن راه حلی اندیشیده شود و امیدواریم بتوانید جلوی مشکلات آن‌ها را بگیرید و از فواید آن مردم را بهره مند کنید.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdciupap.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما