پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 27370

صبای قم و برق شیراز؛ صبا در قم به دنبال صدرنشینی

قم نيوز : قم نیوز:رقابت صبای قم در لیگ فوتبال امید کشور عصر امروز وارد هفته پنجم خود می‌شود و نماینده شیراز در لیگ دسته اول فوتبال امید کشور پنجمین حریف صبای قم است.
صبای قم و برق شیراز؛ صبا در قم به دنبال صدرنشینی

به گزارش قم نیوز ، هفته پنجم از فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری چند مسابقه در گروه‌های 5 گانه آغاز می‌شود که یکی از این بازی‌ها بین صبای قم و برق شیراز برگزار می‌شود.

تیم فوتبال امید صبای قم در میان تیم‌های پایه صبا آخرین تیمی است که درگیر مسابقات رسمی خود می‌شود و در این می‌ان، تیم برق شیراز که در فصول گذشته نیز در مسابقات حاضر بوده و از تیم‌های قدرتمند مسابقات پایه به شمار می‌رود شاگردان حسین گنجیان را ملاقات می‌کند.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و برق شیراز در چارچوب لیگ دسته اول امیدهای کشور از ساعت 14 روز شنبه 15 آذر در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می‌شود و شاگردان حسین گنجیان به دنبال کسب پیروزی در این مسابقه و دشت سومین 3 امتیاز فصل خود هستند.

صبا در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها در یزد به دیدار فولاد این شهر رفت و در روزی که می‌توانست برنده این مسابقه باشد به تساوی بدون گل رضایت داد و با یک امتیاز به قم بازگشت.

دومین مسابقه صبا در قم برگزار شد و این تیم توانست پتوی لاله اصفهان را با حساب 4 بر یک شکست داده و در صر جدول رده بندی قرار گیرد.

صبا در سومین مسابقه خود در اصفهان 2 بر یک به گیتی پسند باخت و در چهارمین مسابقه خود در شیراز یک بر صفر قشقایی این شهر را از پیش رو برداشت.

آمار غیر بومی‌ها، یک سوم در برابر دو سوم

در فهرست تیم امید صبا 22 بازیکن حضور دارند و صبا می‌تواند تا نیم فصل مسابقاتی خود در لیگ دسته اول، 5 بازیکن دیگر را به این فهرست اضافه کند و بدیهی است گنجیان با وسواس این 5 بازیکن را انتخاب می‌کند.

محمدرضا قدرتی‌پور، داوود بهادری، آرام عباسی، محمدمیلاد آبادی، محسن کرمی و سجاد کرمان بازیکنان تیم بزرگسالان صبای قم هستند و حسین نوع خواه و علی غلامرضایی نیز از تیم جوانان صبای قم به امید‌ها پیوسته‌اند.

\"\"

محمد کتابداری، محمد صادق رضا‌زاده، حمیدرضا نصاری‌زاده، محسن فرقانی، امین قره گوزلو و امیرحسین قربانی بازماندگان تیم فصل قبل صبا در رده سنی امید هستند البته یکی دو بازیکن امید‌ها که امسال می‌توانستند برای این تیم بازی کنند نیز هر یک به دلایلی در ترکیب تیمشان حاضر نیستند.

مسئولیت حراست از دروازه صبا بر محمدرضا قدرتی‌پور دروازه‌بان سوم تیم بزرگسالان صبا، محمد قاسمی و رامین خنار است و محمد قاسمی، علی صفاییان، کیوان فلاح، میلاد مهری، محمد جواد صفری، آرمان عباسی، علی اکبر منصوری و رامین خنار نفرات غیر بومی صبا را تشکیل می‌دهند.

حضور بازیکنان تیم بزرگسالان صبا در ترکیب امید‌ها

6 تن از بازیکنان تیم امید صبا را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که نامشان در فهرست تیم بزرگسالان صبای قم قرار دارد و بدون شک حضور این بازیکنان، برگ برنده گنجیان در مسابقات سرنوشت ساز است.

از بین 6 بازیکن لیست بزرگسالان 4 بازیکن بومی و 2 بازیکن غیر بومی هستند و در این میان محمدرضا قدرتی‌پور احتمالا سنگربان اصلی صبا در مسابقات امیدهای کشور است در حالی که وی پس از مهرداد طهماسبی و میلاد فراهانی دروازه‌بان سوم تیم بزرگسالان صبا در لیگ بر‌تر است.

محسن کرمی و میلاد آبادی نیز فصل گذشته در ترکیب تیم امید صبا زیر نظر حسین گنجیان کار کردند و نقش پررنگی در موفقیت‌های صبا داشتند و حضورشان در ترکیب بزرگسالان به هیچ وجه اتفاقی نبوده است.

داوود بهادری دیگر بازیکن بومی صبا که در یکی دو فصل اخیر از مشکل مصدومیت رنج می‌برده، در پست مدافع کناری می‌تواند به صبا کمک کند و آرام عباسی که امسال به بزرگسالان صبا پیوست نیز یکی از مهره‌های در دسترس گنجیان است.

گنجیان در مواقع لزوم می‌تواند از این مهره‌های جوان تیم بزرگسالان استفاده کند مگر اینکه تیم بزرگسالان آن‌ها را در اختیار قرار ندهد.

حریفان صبا در لیگ بر‌تر، فارس، اصفهان و یزد

قرعه کشی مسابقات فوتبال لیگ دسته اول امید کشور برگزار شد و تیم صبای قم 5 حریف خود را در مرحله گروهی این مسابقات شناخت.

در این مسابقات که با شرکت 25 تیم‌هایی از سراسر کشور و به شیوه دوره‌ای برگزار می‌شود تیم حاضر، پس از انجام مسابقات خود به صورت رفت و برگشت در صورت قرار گرفتن در رتبه‌های اول و دوم جدول به مرحله دوم صعود می‌کنند.

صبای قم در این مسابقات با تیم‌های فولاد یزد، برق شیراز، پتوی لاله اصفهان، قشقایی شیراز و صنایع گیتی پسند اصفهان همگروه شده است.

\"\"

این در حالی است که صبا فصل گذشته با هیچ یک از این تیم‌ها همگروه نبود و در دور گروهی به دیدار تیم‌هایی چون ابومسلم مشهد، نوژن نوشهر، شهید آسیابی کلاله و پرسپولیس قائم شهر رفت.

نکته شاخص تیم تحت هدایت حسین گنجیان این است که تعداد زیادی از بازیکنان فصل گذشته صبای قم در این فصل بار دیگر می‌توانند برای صبا به میدان بروند و شاکله اصلی صبا را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند گرچه گنجیان انتظار حضور پررنگ تری از بازیکنان بومی داشته است.

از جمع بازیکنان تیم امید صبای قم، تعدادی از بازیکنان بومی هستند و به همراه بازیکنان بومی صبا که البته یکی دو نفر از نفرات خود را از دست داده‌اند به دنبال جواز صعود به مرحله بالا‌تر هستند و این در حالی است که صبا فصل گذشته از مرحله گروهی صعود کرد اما در دور دوم به توفیقی دست نیافت.

گنجیان: با هدف تثبیت صدرنشینی به میدان می‌رویم

حسین گنجیان سرمربی تیم امید صبای قم معتقد است صبا با هدف پیروزی بر نماینده شیراز، به میدان می‌رود و می‌خواهد صدرنشینی گروه را از چنگ حریفان درآورد.

وی اظهار کرد: بازیکنان تیم بزرگسالان در دو سه هفته اخیر حداقل هفته‌ای یک جلسه با ما تمرین می‌کنند و مشکلی از بابت هماهنگی آن‌ها با سایر نفرات نداریم اما مشکل اساسی ما در حال حاضر این است که کمبود بازیکن داریم و اگر این کمبود وجود نداشت هرگز از 4 بازیکن تیم بزرگسالان در ترکیب استفاده نمی‌کردیم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: با توجه به کمبود بازیکن، مجبور هستیم که از بازیکنان تیم بزرگسالان استفاده کنیم و البته این بازیکنان با حضورشان در تیم امید، به سایر بازیکنان هم انگیزه می‌دهند.

سرمربی تیم امید صبای قم افزود: صبای 93 نسبت به سال گذشته تیم هماهنگ تری است و بیشتر کار کرده و شاید مهره‌های سال قبل را نداشته باشیم اما تیم هماهنگ تری داریم و بازیکنانی در اختیار داریم که تشنه پیشرفت هستند.

گنجیان خاطرنشان کرد: کار آسانی برابر تیم‌های قدرتمند گروهمان در پیش نداریم و برابر برق شیراز به دنبال مساوی نیستیم بلکه می‌توانیم برنده بازی باشیم و موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت کنیم.
انتهای پیام/136

https://qomnews.ir/vdciupar.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما