شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 10350

پیام زیارت عاشورا تولی و تبری است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۳۱ لعن و ۲۰ سلام در زیارت عاشورا وجود دارد گفت: پیام اصلی زیارت عاشورا، همانا تولی و تبری است که از جمله فروع دین و در واقع اصول عملیه اسلام است.
پیام زیارت عاشورا تولی و تبری است
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع مسئولان، پایوران و سربازان سپاه علی بن ابیطالب(ع) که با حضور سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه قم و حجت الاسلام والمسلمین اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در حسینیه سپاه استان برگزار شد با اشاره به جایگاه بسیار رفیع زیارت عاشورا در فرهنگ شیعی اظهار داشت: زیارت عاشورا حقیقتا زیارتی است که مشابه و نمونه‌ای ندارد.

وی افزود: زیارت عاشورا از چنان عظمتی برخوردار است که جزو سیره ثابت عرفا، علما، شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) و همه شیعیان محب ایشان از بعد از قیام عاشورا تاکنون بوده است و سفارش‌های بسیار موکدی نیز نسبت به قرائت آن در همه ایام سال وارد شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۳۱ لعن و ۲۰ سلام در زیارت عاشورا وجود دارد گفت: پیام اصلی زیارت عاشورا، همانا تولی و تبری است که از جمله فروع دین و در واقع اصول عملیه اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: همه ایام سال جزو ایام زیارتی سیدالشهدا(ع) است و ما این را از کلام امام باقر(ع) آموخته‌ایم.

سعیدی افزود: نکته مهم دیگری که باید حتماً به آن توجه داشت این است که قرائت زیارت عاشورا، تنها برای ثواب نیست بلکه اعلام دوستی با دوستان خدا و اهل بیت(ع) و ابراز نفرت و دشمنی با دشمنان آن‌هاست.

سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه ما حتی در آب خوردن نیز با سلام بر امام حسین (ع) و لعنت بر قاتلان ایشان تولی و تبری را به جا می‌آوریم، گفت: به راستی زندگی چیزی جز عشق به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین (ع) و نیز تبری و لعنت فرستادن بر دشمنان این بزرگواران نیست.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: زیارت عاشورا یک زیارت به روز، کاربردی و فریادگر پیام «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

وی با تاکید بر اینکه حب و بغض شیعه در زیارت عاشورا به خوبی تبلور یافته است تصریح کرد: ما با همین اشک ریختن‌ها بر سیدالشهدا(ع) و روضه‌ها و توسل‌ها و نیز «یا زهرا(س)» و «یا حسین(ع)» گفتن‌ها بود که در جریان پیروزی انقلاب و نیز دفاع مقدس به یاری خدا موفق بودیم و توانستیم عزت و استقلال و شرف خود را به خوبی حفظ کنیم.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdciupaz.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما