سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 52660

چه کسانی باغ بزرگ سالاریه را خوردند؟

قم نيوز : قم نیوز: خوردن و هضم باغ بزرگ سالاریه در چند مرحله اتفاق افتاد و مشخص نیست چرا و چگونه مجوز تغییر کاربری چنین باغی صادر شد.
چه کسانی باغ بزرگ سالاریه را خوردند؟
چه کسانی باغ بزرگ سالاریه را خوردند؟
به گزارش قم نیوز، روزی روزگاری، باغ بزرگی به نام باغ سالاریه در قم وجود داشت این باغ بزرگ که در اصل نقش ریه بزرگی برای قم را ایفا میکرد گرفتار حمله و هجوم باغ خواران شد کسانی که وجود چنین درختان عظیم و کهنسالی را برنتابیدند و به جای آن ساختمان و دفتر کار و اداره نشاندند

باغ سالاریه را مرحله به مرحله خوردند!

 


بخشی از باغ بزرگ سالاریه توسط یکی از ادارات دولتی، خریداری و به طور کلی از دسترس عموم خارج شد آنچه که این اداره در پشت دیوارهای بلند انجام داده است مشخص نیست و معلوم نیست برسر درختان بیچاره ای که قطع شدند، چه آمده است! آیا درختان جایگزینی در آن سال‌های فقدان نظارت بر تغییر کاربری به جای آن درختان قدیمی و صمیمی کاشته شدند؟ متاسفانه معلوم نیست!

بخش دیگری از باغ سالاریه قم در اختیار یک مجموعه مذهبی قرار گرفت و به جای آن اماکن مختلف از کلاس درس تا خوابگاه و مسجد مدرسه کودک و نوجوان ساخته شد. خوشبختانه تعداد اندکی از درختان از این باغ سالاریه در این بخش حذف شده است اما بخش اعظم درختان این مجموعه نیز قطع شدند و به جای آنها، بتن، میلگرد و آجر رویید.


بخش های دیگری از درختان باغ سالاریه نیز قربانی مطامع کسانی شدند که چشم دیدن این چند درخت را بر تن خشک و کویری قم نداشتند. اکنون شاهد قطع معدود درختان باقی مانده از آن جنگل در هم تنیده درختان هستیم و متاسفانه هیچ نهاد و سازمان نظارتی بر خشک شدن و قطع درختان باقی مانده باغ بزرگ سالاریه نظارت نمی کند.

 گویی درخت دوستان و طبیعت پسندان جملگی رفته‌اند از این ولایت.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciuqaw.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما