دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 39070
منبع : سلامت آنلاین

۹درصد مصرف داروهای کشور برای درمان دیابت است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو گفت: در مجموع ۹ درصد داروهای مصرفی در کشور مربوط به داروهای ضد دیابتی است
۹درصد مصرف داروهای کشور برای درمان دیابت است
به گزارش قم نیوز، فاطمه سلیمانی در همایش اقتصاد سلامت افزود: سهم فروش داروهای دیابتی در کشور ۶ عدد، سرانه تجویز دارو بر حسب نسخه چهار عدد و سرانه تجویز دارو برحسب فروش ۳۱ عدد است و این نشان می دهد که میزان فروش و تجویز دارو با هم تفاوت معناداری دارند.

 وی تصریح کرد: از فروش ریالی و عددی دارو در کشور مشاهده می شود چون در کشور بیماری های غیرواگیر در حال افزایش است، شاهد رشد آمار دیابت نیز هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۵۰ درصد مبتلایان به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند، ادامه داد: از سال ۹۰ تا ۹۴ تقریبا روند افزایشی در فروش عددی دارو را شاهد هستیم.

سلیمانی افزود: در حوزه تجویز و مصرف منطقی داروهای دیابت به این بارو رسیده ایم که در حوزه دیابت بین فروش و تجویز تفاوت معنادای وجود دارد و این نشان می دهد که بسیاری از بیماران دیابتی برای دریافت داروهای دیابتی مستقیم به داروخانه ها مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سرانه داروهای آنتی دیابتی در سال ۹۳ براساس فروش ۲۹،۵ عدد و این سرانه در سال گذشته به ۳۰ عدد رسیده و همچنین سرانه ریالی برای این داروها در سال ۹۳ رقم ۶۳ هزار و ۹۹ ریال و در سال گذشته ۷۶ هزار و ۷۲۹ ریال بوده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuuap.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما