جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 36000

همایش «یاسین در آئینه معرفت» برگزار شد

قم نيوز : قم نگار: دومین همایش یاسین در آئینه معرفت در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی برگزار شد.
همایش «یاسین در آئینه معرفت» برگزار شد
به گزارش قم نگار، در این همایش که جمع کثیری از طلاب و فضلای جامعه المصطفی العالمیه و دیگر طلاب و اساتید حوزه، حضور داشتند، ابتدا مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: شخصیتها و بزرگان حوزه که به این مکان مقدس مشرف می‌شدند دائما از محامد و شخصیت والای علامه طباطبایی سخن می گویند و الحمدلله تفسیر المیزان و علامه، روز به‌روز در جامعه شناخته شده‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: روزی حلقه درس ایشان محدود بود، اما امروز شاگردان علامه هرکدام به شجره طیبه ای تبدیل شدهاند که افتخار جهان تشیع هستند و ایشان تفسیری از خود به یادگار گذاشت که به تعبیر بزرگان و شاگردان ایشان تا قیامت باقی است.

وی افزود: آیت‌الله نوری همدانی می‌گفتند مانند المیزان از صدر اسلام تاکنون نوشته نشده است و چنین شخصیتی در این مکان می‌زیسته است و انفاس قدسی ایشان همچنان ساطع است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: هر یک آیه قرآن نردبانی برای صعود انسان است و می‌تواند او را به عرش برساند چه برسد تمام قرآن و یا قلب قرآن که سوره یاسین است واجد این صفات و ویژگی است.
رموز یاسین کیمیا است

در ادامه این همایش حجت الاسلام سید نصرت علی جعفری، رئیس اتحادیه تشکل ‎های دینی و قرآنی هندوستان گفت: فهم درک معرفت سوره یاسین و درک رموز آن که کمتر از کیمیا نیست زمانی ممکن است که انسان با قلب پاک و با دوری از وسواس شیطانی سراغ آن برود.

وی ادامه داد: در این صورت است که انسان به سیر و سلوک الی الله می‌رسد و گره از همه مشکلاتش باز می‌شود.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: هر ایه از سوره یاسین را اگر کیمیا بدانیم کم گفته ایم البته توجه و قلب پاک لازم دارد در این صورت هم دنیای انسان و هم آخرت او را تامین خواهد شد.

پیام آیت الله وحید خراسانی
همچنین آیت‎الله العظمی وحید خراسانی در پیامی به همایش یاسین در معرفت قرآنی تاکید فرمودند: بدانید توفیق عظیمی نصیب شما شده است که با این سوره مانوس هستید؛ اولا ارتباط با حضرت زهرا(س) است و هر کس با مرکز دایره وجود در ارتباط باشد با همه وجود در ارتباط است ولی ما هنوز پی نبردهیم که در مرکز دایره چه کسی حضور دارد.

ایشان افزودند: چیزی که عقل هر حکیمی را مبهوت می کند این است که پیامبر و علی و حسنین که سید بهشت هستند وقتی چنین کسانی زیر عبا قرار می گیرند یعنی اجتماع این ۵ نور پاک در زیر کسا شکل می گیرد ام‌سلمه هم تقاضای حضور می خواهد اما خواستش اجابت نمی‌شود که این انحصاری برای این ۵ نفر است و برای این ۵ نور پاک که آیه تطهیر نازل شده است.

این مفسر قرآن ادامه داده است: این ۵ نور پاک و با عظمت وقتی معرفی می ‎شوند گفته می ‎شود فاطمه است و پدر فاطمه و پیامبر به عنوان اولین شخص عالم به عنوان پدر و امام علی به عنوان شوهر او و حسنین به عنوان فرزندان او و پسران زهرا معرفی می شوند یعنی ایشان مرکز دایره است و هر کس با مرکز این دایره در ارتباط باشد با همه آن مرتبط شده است.

معظم له تاکید فرمودند: عظمت سوره یاسین برای همگان آشکار نیست و مرم از عظمت آن غافل هستند و ما به فصل خدا به مدت چهار سال است که به تفسیر این سوره پرداخته ایم و تنها توانسته ایم تا آیه ۶ را تفسیر کنیم؛ این سوره سوره خود پیامبر است که گفته می شود نام آن حضرت است و بعد قسم به قرآن و نبوت ایشان یاد کرده است از این رو این سوره قلب قرآن است.

قابل ذکر است این همایش با همکاری دارالقرآن علامه طباطبایی، موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) و جامعة المصطفی(ص) العالمیه برگزار شد.

در این همایش دکتر رضایی اصفهانی رئیس دانشکده علوم قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه، حجت الاسلام عبداللهیان مدیر موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین قرآئتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، احمد مسجدجامعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و حضرت آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عظام تقلید، به ایراد سخن پرداختند و در پایان نیز از یازده نفر خادمین سوره یاسین از استانهای مختلف کشور مورد تقدیر قرار گرفتند و تقدیرشوندگان جوایز و الواح تقدیرشان را از دستان معظم له دریافت داشتند.

اسامی تقدیرشوندگان به این شرح است:

۱- حجت الاسلام سید رضا صفوی به سبب توین تفسیر آموزشی و علمی و روان درباره حقایق سوره مبارکه یاسین
۲- حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مجاهد به سبب تلاش وافر در گسترش و رواج تلاوت سوره یاسین در مشهد مقدس
۳- حجت الاسلام آقای دکتر محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیوقرآن به سبب ترویج معارف و فضائل سوره مبارکه یاسین در رسانه ملی
۴- آقای دکتر محمداحسان کاظم نیا به سبب تلاش فراوان و کوشش خالصانه جهت تدوین و ترویج تفسیر تصویری سوره مبارکه یاسین و تبلیغات گسترده در سطح شهر تهران
۵- حجت الاسلام سید مراد رضوی به سبب تبلیغ فضائل و معارف سوره مبارکه یاسین در کشور هندوستان
۶- استاد ابوالفضل هدایتی به سبب تدوین آثار ادبی و هنری در باره سوره مبارکه یاسین
۷- مهندس علی منجمی نژاد به سبب برگزاری جشنواره های هنری سوره مبارکه یاسین
۸- آقای محمدرضا دارابی به سبب تاسیس نخستین مرکز تبلیغ فضائل سوره مبارکه یاسین در تهران و لواسانات
۹- سرکار خانم نعیمه قره خانی به سبب تبلیغ و ترویج فضیلت و عظمت سوره مبارکه یاسین و تشکیل کلاسهای قرآنی در استان زنجان
۱۰ - سرکار خانم بهاره شعبانی به سبب ترویج عظمت سوره مبارکه یاسین و توسعه خانواده یاسین و تشکیل کلاسهای قرآنی در استان مرکزی
۱۱ – جناب آقای محمدهاشم ظریفیان یگانه به سبب فعالیت موثر در ترویج فرهنگ یاسین در فضای مجازی

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciuuap.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما