دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : 28090
آیت‌الله نوری همدانی:

امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی دستاورد "وحدت شیعه و سنی" است

قم نيوز : قم نیوزکمرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و هوشیاری در جوامع اسلامی گفت: امنیت حاکم بر کشور به‌واسطه وحدت و اتحاد بین گروه‌های مختلف و شیعه و سنی تقویت می‌شود.
امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی دستاورد "وحدت شیعه و سنی" است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای فراکسیون اهل تسنن مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت با اشاره به فرازی از آیات قرآن کریم اظهار داشت: آیه «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» میزان و معیاری است برای ما که قرآن بیان می‌کند و براساس آن کسانی که همراه پیامبر(ص) هستند در برابر کفر قوی و مقتدر هستند و بین خودشان عاطفه و توجه حکمفرما است.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نخستین کاری که پیامبر(ص) در ابتدای رسالت خود انجام داد، برقراری اتحاد بین مسلمانان و مؤمنان بود و افزود: برادری شدیدترین ارتباط بین دو انسان است و این تعبیر قرآن است که تمام مسلمانان جهان با هم برابر و برادر هستند و باید با رأفت و عطوفت با هم برخورد کنند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در اسلام رابطه مسلمانان همچون مصالح ساختمان به هم پیوند دارد، عنوان کرد: مسلمانان همچون اعضای پیکر یک بدن هستند و اگر عضوی آسیب ببیند، بقیه برای برگرداندن صحت و سلامت به آن می‌کوشند.
 
وی با تأکید بر اینکه دشمنان همواره در طول تاریخ بزرگ‌ترین ضربات را از طریق ایجاد تفرقه و اختلاف در ابعاد مختلف بین جوامع به وجود آورده‌اند، افزود: در بسیاری از آیات بر وحدت تأکید شده از همین رو باید برای افزایش وحدت در جهان اسلام بکوشیم.
 
آیت‌الله نوری همدانی مقاومت و ایستادگی در برابر نقشه‌های دشمنان را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب از همان روزهای نخست وحدت بین شیعه و سنی را تقویت کردند.
 
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و هوشیاری در جوامع اسلامی تصریح کرد: امنیت حاکم بر کشور به‌واسطه وحدت و اتحاد بین گروه‌های مختلف و شیعه و سنی تقویت می‌شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: این دیدارها و ملاقات‌ها بین اهل سنت و تشیع سبب تقویت وحدت در جهان اسلام می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها بیش از پیش صورت بگیرد چرا که در نظام جمهوری اسلامی شیعه و سنی با هم برادر و برابر هستند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciuuar.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما