سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 27000

نگاهی بر عملکرد نماینده قم در لیگ بر‌تر تنیس کشور

قم نيوز : قم نیوز: نماینده تنیس قم در مسابقات لیگ بر‌تر تنیس بانوان کشور در حالی به نخستین حضور خود پایان داد که حضور در این مسابقات تجربه خوبی برای آینده تنیس قم به شمار می‌رود.
نگاهی بر عملکرد نماینده قم در لیگ بر‌تر تنیس کشور
به گزارش قم نیوز، در شرایطی که فدراسیون تنیس کشورمان به دنبال ارتقای سطح کیفی و کمی تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف تنیس کشور است، راه‌اندازی لیگ‌های بر‌تر، دسته اول و دسته دوم تنیس بانوان کشور گامی مهم در راه توسعه این رشته در بین بانوان است.

با توجه به این‌که رشته تنیس در بین بانوان قمی رشته‌ای نامانوس و ناشناخته بوده و تنیس قم در بخش بانوان رکودی بلندمدت را تجربه کرده است اما توسعه سخت‌افزاری تنیس در دهه ۸۰، سبب شد تنیس نیز در میان رشته‌های فعال دیگر قم در حوزه بانوان، سری در میان سر‌ها درآورده و عرض اندام کند.

نخستین حضور تنیسورهای قم در لیگ بر‌تر

تیم تنیس ویونا اسپرت قم در حالی برای نخستین بار طعم حضور در بین ۶ تیم بر‌تر کشور را چشید که این اتفاق در تاریخ ورزش قم بی‌سابقه بود.

بزرگ‌ترین موفق تنیسورهای بانوی قم مربوط به یکی دو ماه پیش بود که تیم ناصر امین قم توانست در لیگ دسته اول نایب قهرمان شده و به لیگ بر‌تر صعود کند.

با این وصف و با توجه به عدم سقوط تیمی از لیگ بر‌تر و در پی رایزنی‌های انجام شده هیئت تنیس استان قم و فدراسیون تنیس، مجوز حضور ویونا اسپرت قم در لیگ بر‌تر صادر شد و این تیم با ترکیب فائزه خداکرمی و آرزو یولقونی پا به عرصه لیگ بر‌تر گذاشت.

شکست در نخستین گام برابر نماینده مشهد

مسابقات لیگ بر‌تر تنیس بانوان کشور در آمل آغاز شد و تیم تنیس ویونا اسپرت قم در نخستین گام به مصاف تیم تنیس مشهد طلای ایران رفت و برابر این تیم مغلوب شد.

در این مسابقه تیم تنیس ویونا اسپرت قم با ترکیب فائزه خدا کرمی و آرزو یولقونی به دیدار تیم تنیس مشهد طلای ایرانیان رفت و در ‌‌‌نهایت با نتیجه ۳ بر صفر برابر حریف مشهدی شکست خورد.

در این بازی و در مسابقه انفرادی نخست، فائزه خداکرمی از ویونا اسپرت قم و نسیبا مودوا از مشهد طلای ایرانیان با هم مسابقه دادند که نسیبا مودوا با پیروزی با نتایج ۶ بر یک و ۶ بر صفر موفق به پیروزی بر خداکرمی شد.

در دومین رقابت انفرادی، آرزو یولقونی از ویونا اسپرت قم و صبا نجفی از مشهد طلای ایرانیان به دیدار هم رفتند که در این مسابقه جذاب، نجفی در دو ست با نتایج ۶ بر صفر و ۶ بر یک پیروز شد و تنها برد یولقونی از قم با نتیجه ۷ بر ۵ رقم خورد.

در مسابقه دو نفره نیز، تیم نسیبا مودوا و صبا نجفی از مشهد با نتایج ۶ بر صفر و ۶ بر یک تیم فائزه خداکرمی و آرزو یولقونی از قم را برد تا در مجموع مشهدی با حساب ۳ بر صفر فاتح این بازی شوند.

شکست برابر اصفهان در نبردی نفس گیر

ویونا اسپرت قم در دومین گام به مصاف تیم تنیس صنایع سنگ کوهنورد اصفهان رفت و برابر این تیم مغلوب شد در حالی که در این بازی و در مسابقه انفرادی نخست، آرزو یولقونی از قم و زهرا زرکش از صنایع سنگ کوهنورد اصفهان با هم مسابقه دادند که یولقونی از قم با نتایج ۶ بر یک و ۶ بر ۳ موفق به پیروزی بر زرکش از اصفهان شد.

در دومین رقابت انفرادی، فائزه خداکرمی از ویونا اسپرت قم و س‌ها اصغر‌زاده از صنایع سنگ کوهنورد اصفهان به دیدار هم رفتند که در این مسابقه جذاب، اصغر‌زاده در دو ست با نتایج مشابه ۶ بر ۲ پیروز شد تا در مجموع دو مسابقه انفرادی، کار به تساوی کشیده شود.

در مسابقه دو نفره و تعیین کننده تیم پیروز نیز، تیم س‌ها اصغرزاده و زهرا زرکش از اصفهان تیم فائزه خداکرمی و آرزو یولقونی از قم را برد تا درمجموع اصفهانی‌ها با حساب ۲ بر یک فاتح این بازی شوند.

شکست سوم برابر تیم قدرتمند البرز گاز کیش

ویونا اسپرت قم در سومین مسابقه خود برابر البرز گاز مغلوب شد و برای سومین بار طعم شکست را در لیگ بر‌تر چشید و در این مسابقه تیم تنیس ویونا اسپرت قم با ترکیب فائزه خدا کرمی و آرزو یولقونی به میدان رفت و در ‌‌‌‌نهایت با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب حریف خود شد.

در این بازی و در مسابقه انفرادی نخست، فائزه خداکرمی از ویونا اسپرت قم و صدف صادق وزیری از البرز گاز کیش با هم مسابقه دادند که صدف صادق وزیری از کیش با نتایج مشابقه ۶ بر صفر موفق به پیروزی بر خداکرمی از قم شد.

در دومین رقابت انفرادی، آرزو یولقونی از ویونا اسپرت قم و غزل پاک باطن از البرز گاز کیش به دیدار هم رفتند که در این مسابقه جذاب، پاک باطن از کیش در دو ست با نتایج مشابه ۶ بر صفر و ۶ بر یک پیروز شد.

در مسابقه دوم، تیم صدف صادق وزیری و الهه ارجمندی از کیش تیم خداکرمی و یولقونی از قم را برد تا درمجموع نماینده جزیره کیش با حساب ۳ بر صفر فاتح این بازی شوند.

ناکامی برابر میزبان

تیم تنیس ویونا اسپرت قم در چهارمین مسابقه خود در لیگ بر‌تر تنیس باشگاه‌های کشور برابر نماینده مازندران مغلوب شد و شکست دیگری را تجربه کرد.

در این مسابقه تیم تنیس ویونا اسپرت قم با ترکیب فائزه خدا کرمی و آرزو یولقونی به دیدار تیم تنیس امیر آمل که میزبانی مسابقات را بر عهده دارد، رفت و در ‌‌‌‌نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف خود شد.

در این بازی و در مسابقه انفرادی نخست، فائزه خداکرمی از ویونا اسپرت قم و غزاله ترکمن از امیر آمل با هم مسابقه دادند که غزاله ترکمن از آمل با نتایج مشابه ۶ بر صفر موفق به پیروزی بر خداکرمی از قم شد.

در دومین رقابت انفرادی، آرزو یولقونی از ویونا اسپرت قم و هنگامه عزیزی از امیر آمل به دیدار هم رفتند که در این مسابقه جذاب، یولقونی از قم در دو ست با نتایج ۶ بر صفر و ۶ بر ۴ پیروز شد پیروز شد تا تعیین تیم پیروز به مسابقه دوبل کشیده شود.

در مسابقه دو نفره، تیم هنگامه عزیزی و ماریا تیموری از امیر آمل تیم فائزه خداکرمی و آرزو یولقونی از قم را با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر یک برد تا درمجموع نماینده مازندران با حساب ۲ بر یک فاتح این بازی شود.

کسب نخستین پیروزی لیگ بر‌تر برای نماینده قم

تیم تنیس ویونا اسپرت قم در دیدار پنجم خود به مصاف تیم تنیس سپهر پرواز تهران رفت و در ‌‌‌‌نهایت با نتیجه ۲ بر یک برنده شد.

در این بازی و در مسابقه انفرادی نخست، فائزه خداکرمی از ویونا اسپرت قم و الناز توسلی از سپهر پرواز تهران با هم مسابقه دادند که الناز توسلی از تهران با نتایج ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ موفق به پیروزی بر خداکرمی از قم شد.

در دومین رقابت انفرادی، آرزو یولقونی از ویونا اسپرت قم و ساقی زعفرانیه از سپهر پرواز تهران به دیدار هم رفتند که در این مسابقه جذاب، یولقونی از قم در دو ست با نتایج ۶ بر ۴ و ۶ بر ۲ پیروز شد پیروز شد تا تعیین تیم پیروز به مسابقه دوبل کشیده شود.

در مسابقه دو نفره، تیم فائزه خداکرمی و آرزو یولقونی از ویونا اسپرت قم، تیم ساقی زعفرانیه و الناز توسلی از تهران را با نتایج ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ برد تا درمجموع نماینده قم با حساب ۲ بر یک فاتح این بازی شود.

تنیسورهای قمی در انتظار دور برگشت

فائزه خداکرمی عضو تیم تنیس ویونا اسپورت و نایب رئیس بانوان هیئت تنیس استان قم معتقد است حضور نماینده قم در این رقابت‌ها، امتیازی بزرگ برای تنیس قم و چراغی روشن برای ادامه راه این رشته در بین بانوان علاقمند قمی است.

وی می‌گوید: با وجود اینکه رتبه خوبی به دست نیاوردیم اما با توجه با نزدیکی رقابت بین سه تیم تهران، اصفهان و قم و کسب یک پیروزی برای هر یک از تیم‌ها، می‌توانیم در دور برگشت رتبه ویونا اسپورت را ارتقا بخشیم.

نایب رئیس بانوان هیئت تنیس استان قم می‌گوید دختران علاقمند قمی نیز همانند بخش پسران از سنین پایه تحت آموزش قرار گرفته‌اند و حضور تنیسورهای قم در لیگ‌های کشور در حقیقت، فضا را برای تنیسورهای نوجوان و تحت آموزشی مهیا می‌کند در سال‌های آینده به سطح نخست تنیس کشور می‌رسند.

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdciuuar.t1ayu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما