جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 31870
به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

نرم افزار دانشنامه علوی عرضه شد

قم نيوز : قم نگار: نرم‌افزار دانشنامه علوی در راستای اشاعه فرهنگ اصیل اهلبیت (ع) و معارف ناب اسلامی، برای جامعه اندیشمندان و محققان به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و عرضه شد.
نرم افزار دانشنامه علوی عرضه شد
به گزارش قم نگار، نرم‌افزار دانشنامه علوی شامل متن کامل نهج‌البلاغه به همراه قرائت کامل نسخه فیض‌الاسلام، شرح و تعلیقه و ترجمه به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و عرضه شد.

این نرم‌افزار با سه زبان واسط کاربری فارسی، عربی و انگلیسی با موضوع حدیث و علوم حدیثی تولید شده که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل ویندوز را دارد.

نرم افزار دانشنامه علوی در نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم به عنوان نرم‌ افزار برتر پژوهشی مورد تقدیر قرار گرفت و دارای محتوا و امکانات مفید و نوینی است که با در برداشتن ۱۱۰ عنوان کتاب در بیش از ۲۸۰ جلد درباره نهج‌‌البلاغه و غررالحکم، بزرگ‌‌ترین دائرة المعارف رایانه‌ای سخنان امام علی (ع) به شمار می‌رود.

۲۸۱ جلد در مورد نهج البلاغه، قرائت کامل متن نهج البلاغه فیض الإسلام، ۲۶ ترجمه به زبان‌های فارسی، انگلیسی و فرانسوی، ۳۳ عنوان شرح و تعلیقه در ۱۶۳ جلد به زبان فارسی و عربی، هفت شرح و ترجمه منظوم، محتوای این نرم افزار را تشکیل می‌دهد.

نرم‌افزار دانشنامه علوی قابلیت اتصال متن با شعر، ترجمه و شرح، ارائه فهرست‌های متنوع، دامنه کتابی، مؤلفی و محیطی، جست وجوهای مختلف در متن و فهرست،محیط‌های کاربری مستقل در قسمت جست‌وجو، کتاب شناسی تفصیلی با قابلیت بازیابی‌های گوناگون و لغت‌نامه لسان‌العرب از جمله قابلیت و امکانات این نرم افزار است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciuvap.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما