چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 47530
منبع : پارس نیوز

ضربه گیر گام اول را برداشت/ نقاط مبهمی است که جهانگیری باید پاسخ دهد

قم نيوز : قم نیوز: آیا وقت آن نرسیده دولت گزارش اقدامات خود در شکل گیری بزرگترین رانت اقتصادی یعنی حقوق های نجومی را به ملت ارائه کند. با این فضایی که دوستان اصلاح طلب در دولت پیش گرفتند هر آنچه که دولت املا کرده انکار می شود و هیچ چیزی نباید از او پرسید.
ضربه گیر گام اول را برداشت/ نقاط مبهمی است که جهانگیری باید پاسخ دهد
به گزارش قم نیوز، در حالی رسانه های اصلاح طلب از آقای جهانگیری با عنوان ضربه گیر یا حتی کاندیدای پوششی و مکمل نام می برند که جهانگیری ضربه اول را خورد و گام اول را برداشت. یکی از مهمترین سوالاتی که روحانی می بایسستی در انتخاات و مناظرات پاسخ میداد موضوع حقوق های نجومی و بعضی مفاسد نسبت به اطرافیان و منتسبین به وی بود. صندوق توسعه ملی و اعلام صفدر حسینی به عنوان ذخیره نظام از مباحثی بود که به تعبیر بسیاری از کارشناسان در انتخابات پیش روی پاشنه آشیل دولت روحانی است و شخص روحانی می بایست به این موضوع پاسخ دهد. در چنین شرایطی شاهد هستیم اقای جهانگیری در سخنرانی خود گفت: « در سال‌ها‌ی گذشته شعار مبارزه با فساد دادند اما بزرگترین فسادهای قرن اتفاق افتاد. شعار کار و تلاش دادند و شاهد هدر رفت منابع کشور بودیم.» همین جملات کافی بود تا روزنامه اصلاح طلبی چون آفتاب یزد با تیتر « دستان پر» به استقبال این موضوع رود و آرمان روز،  تیتر اختصاصی خود را به پوشش خبری این سخنرانی و تصویری از جهانگیری در پس تصویر روحانی به زیر چاپ ببرد.

اصلاح طلبان با انتشار سخنان جهانگیری و باز تاب آن در رسانه ها و استفاده از روش ضریب دهی رسانه ای بر آن هستند ضمن فرار رو به جلو از موضوع حمله به دولت گذشته استفاده کنند. معلوم نیست دولتی که بعد از یک دوره چهار ساله در مسند قدرت بود و آزمون و خطای خود را نشان داد چرا به جای دفاع در حال حمله به دولت قبل است و با استفاده از آن بهره برداری سیاسی میکند.

آیا وقت آن نرسیده دولت گزارش اقدامات خود در شکل گیری بزرگترین رانت اقتصادی یعنی حقوق های نجومی را به ملت ارائه کند. با این فضایی که دوستان اصلاح طلب در دولت پیش گرفتند هر آنچه که دولت املا کرده انکار می شود و هیچ چیزی نباید از او پرسید.

از این گذشته مواردی چون سرنوشت نامعلوم 4 هزار میلیارد تومان در وزارت نفت، فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان که دسترنج بعضا چندین ساله ی معلمان بود و... نقاط مبهمی است که باید دولت پاسخ دهد نه آنکه فرار رو به جلو کند.

این را هم نباید فراموش کرد. شاید دولت سهم پاسخ به فساد ها را بر دوش جهانگیری انداخت تا ضمن کنار کشاندن شخص روحانی از طرح پرونده برادر وی جلوگیری شود. از سوی دیگر شخص اقای جهانگیری به دلیل مسئولیت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی سهم بیشتری از اطلاعات و آمار دارد و این نشان می دهد رئیس دولت مستقر نمیدانند چه آماری در مبارزه با فساد وجود دارد و یا عملکرد مشخص دولت و دستگاه های مربوطه به آن به چه صورتی بوده و در صورت سوال سایر نامزدها دچار مشکل می شود. این بدان معناست که رئیس دولت توانایی پاسخ دادن به مباحث اقتصادی و یا عملکرد تیم اقتصادی دولت ندارد و فقط در مناظرات سعی میکند با وعده دادن و استفاده از عناصر  تبلیغات رسانه ای صندوق رای خود را حفظ کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciuwa5.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما