يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 52570
منبع : خبرگزاری فارس
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

صدور شناسنامه فنی برای مرغداری‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از صدور شناسنامه فنی برای واحدهای مرغداری استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.
صدور شناسنامه فنی برای مرغداری‌های قم
صدور شناسنامه فنی برای مرغداری‌های قم
به گزارش قم نیوز، حسین علی بیگی با اشاره به اجرای طرح تهیه شناسنامه فنی طیور در استان قم اظهار کرد: در این طرح که برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، واحدهای مرغداری استان مورد بازدید کارشناسی و فنی قرار گرفته و برای هر واحد طبق فرمت‌های تهیه شده، شناسنامه صادر می‌شود.

وی افزود: در این طرح واحدهای مرغداری از نظر تاسیسات و تجهیزات مورد بازدید قرار می‌گیرند و بر اساس تاسیسات و تجهیزات موجود، نسبت به رتبه بندی واحدها اقدام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی و فنی در واحدهای مرغداری اظهار کرد: با توجه به اینکه رعایت موارد فنی و بهداشتی در واحدهای مرغداری در زمینه اقتصادی اهمیت فوق العاده دارند، به همین منظور فعالیت‌های واحدهای مرغداری باید با رعایت مباحث اشاره شده صورت بگیرد و به منظور ایجاد وحدت رویه در استان، این طرح اجرا شده است.

علی بیگی تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح واحدهایی که دارای رتبه پائین تر از 30 باشند، حق جوجه ریزی نداشته و باید نسبت به اصلاح ساختار فنی و بهداشتی واحد خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال 95 در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی بوده است، گفت: در همین راستا 200 واحد مرغداری مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته و در سال 96 نیز طبق برنامه قرار است 200 واحد دیگر مورد کارشناسی و رتبه بندی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در استان قم نزدیک به 650 واحد مرغداری وجود دارد که تا سال 97 تمام واحدهای مرغداری استان مشمول این طرح قرار می‌گیرند .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود، اضافه کرد: واحدهایی که در این ارزیابی رتبه کمتر از 30 داشته باشند، با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید نسبت به رفع نواقص واحدهای خود از نظر تهویه، نور، امکانات بهداشتی و ... اقدام کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuwaw.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما