پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : 36730
آیت‌الله نوری همدانی:

حرکت فقها در مسیر ولایت فقیه باشد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به ویژگی‌های رهبر انقلاب اسلامی گفت: حرکت فقها باید در مسیر ولایت فقیه باشد تا امتداد ولایت فقیه تا ظهور امام زمان(عج) متوقف نشود.
حرکت فقها در مسیر ولایت فقیه باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید که با عنوان «امنای امت» در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با تاکید بر اینکه ولایت فقیه یک مسئله فلسفی، کلامی، فقهی، برهانی و تاریخی است، اظهار کرد: خداوند از میان انسان‌ها حجت‌های مشخصی را برای دین اسلام تعیین کرده است تا مردم دیگر را به سمت عمل به آموزه‌های دینی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه خداوند زمین را بدون حجت رها نمی‌کند اضافه کرد: ولایت الهی ویژگی‌های بسیاری دارد و جانشینان خداوند از تلاش افراد برای حاکم شدن ظلم در دنیا جلوگیری می‌کنند.

این مرجع تقلید به بخشی از نیازهای انسانی اشاره کرد و گفت: خداوند برای خلقت انسان به جزییات بسیاری توجه کرده است و یکی از نیازهای انسان را پیروی از حجت‌های دینی قرار داده به همین علت می‌توان دریافت که از آغاز خلقت بر موضوع ولایت تاکید داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امتداد ولایت فقیه هرگز قطع نشده و هر پیامبر بعد از رحلت خود جانشین بعدی را به مردم معرفی کرده به همین علت ولایت در درس همه پیامبران الهی مورد بحث قرار گرفته است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) افراد مشخصی را برای ولایت در نقاط مختلف جامعه اسلامی انتخاب می‌کردند عنوان کرد: امام علی(ع) در خطبه‌های مختلف خود به موضوع اهمیت ولایت در جامعه اسلامی تاکید داشته‌اند، در دورانی که حکومت اسلامی در ظاهر بر عهده ایشان نبود مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نیازمند ولایت فقیه است، مطرح کرد: نبود این جایگاه در جامعه اسلامی می‌تواند مشکلات بسیاری را برای سطوح مختلف مردم و دین اسلام به دنبال داشته باشد، افرادی که در مسیر ولایت فقیه باشند سبب تسریع تحقق اهداف نظام می‌شوند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه از فعالیت‌های علمای برجسته تاریخ اسلام در دوره‌های مختلف یاد کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش قدرت استکبار بستر ایجاد حکومت اسلامی برای برخی از عالمان برجسته دینی وجود نداشت به همین علت چندین قرن دنیا از ولایت فقیه و حکومت اسلامی محروم بود.

وی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب اسلامی دشمن اسلام را در حاشیه قرار داده بود، اظهار کرد: بر اساس روایات مردم باید مقابل استکبار قیام کنند تا بتوانند حکومت اسلامی خود را با پشتیبانی علما ایجاد کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی مجاهد، فریادگر و عادل را برخی از ویژگی‌های ولایت فقیه خواند و مطرح کرد: به حکم ولایت فقیه مردم با دارایی‌های مادی و جانی خود در دفاع مقدس مقابل ۳۵ دولت ایستادگی و نظام ولایی را برپا کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) کشتی انقلاب را در دریای پر تلاطم زندگی به ساحل نشاندند عنوان کرد: یکی از اصول و آرمان‌های امام خمینی(ره) تبیین جایگاه ولایت فقیه و عمل به خواسته‌های این جایگاه بوده است، آرمان ایشان کهنه‌شدنی نیست زیرا مردم به این آرمان‌هایی که از معارف اسلام گرفته شده، علاقمند هستند و برای تحقق آنها تلاش می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی از ویژگی‌های رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حرکت فقها باید در مسیر ولایت فقیه باشد تا امتداد ولایت فقیه تا ظهور امام زمان(عج) متوقف نشود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciuyap.t1aqp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما