يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 31780
مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع):

کاروان پیاده روی امام رضا (ع) ۱۶ مردادماه به سوی مشهد مقدس حرکت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع) گفت: برنامه افتتاحیه کاروان پیاده روی امام رضا (ع) از ۱۶ مردادماه در مسجد مقدس جمکران شروع می‌شود و حرکت به سوی مشهد از این مسجد مقدس شروع می شود و در شب ولادت امام رضا (ع) به مشهد الرضا(ع) می‌رسد.
کاروان پیاده روی امام رضا (ع) ۱۶ مردادماه به سوی مشهد مقدس حرکت می‌کند
به گزارش قم نیوز، هادی خادم الحسینی در نشست خبری کاروان پیاده روی امام رضا (ع) که به مناسبت تشریح برنامه‌های پیاده روی از شهر قم به مشهد مقدس در پایگاه خبری ۵۹۸ برگزار شد با اشاره به برنامه های این کاروان برای سفر به مشهد مقدس با پای پیاده اظهار داشت: برنامه افتتاحیه کاروان پیاده روی امام رضا (ع) از ۱۶ مردادماه از مسجد مقدس جمکران شروع می‌شود و در شب ولادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس می‌رسد.

مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع) با اشاره به برنامه‌های ثبت نام کاروان پیاده روی امام رضا (ع) افزود: امروز آخرین روز ثبت نام است و قشرهای مختلف مردم در سراسر کشور برای حضور در این کاروان ثبت نام کردند ولی به دلیل محدویت های موجود تا ۳۵۰ نفر ظرفیت برای ثبت نام نداشتیم.

خادم الحسینی با اشاره به برنامه‌های کاروان پیاده روی امام رضا (ع) بیان کرد: امسال دوازدهمین سال کاروان است که همانند سال‌های گذشته در مدت ۱۸ روز مسیر شهر مقدس قم تا مشهدالرضا را طی می‌کنیم و در طول مسیر برنامه‌های فرهنگی مناسبی برای زائران در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این که همانند سال‌های گذشته کاروان پیاده روی دارای شعارهایی متناسب با شرایط منطقه و جوامع اسلامی است عنوان کرد: شعار امسال ما حمایت از ملت مظلوم یمن است و نمایشگاهی در رابطه با اقدامات دولت آل سعود در ۸ شهری که در مسیر کاروان است برگزار می‌کنیم.

مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع) با بیان این که پیاده روی در تاریخ اسلام نزد اهل بیت (ع) دارای ارزش و جایگاه خاصی است افزود: بزرگان دینی ما از گذشته با پای پیاده به مشهدمقدس سفر می‌کردند که شیخ مفید نیز دارای سفرهای متعددی برای حضور در مشهد الرضا (ع) بود که این موضوع نشان از اهمیت پیاده روی نزد بزرگان دینی است.

خادم الحسینی با بیان این که در برنامه پیاده روی کاروان امام رضا (ع) برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود بیان کرد: از قم تا مشهد مقدس ۱۸۰ برنامه‌های تبلیغی شامل آداب اسلامی، احکام، عقائد و برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار می‌شود تا زائرانی که درکاروان هستند از برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند.

مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع) عنوان کرد: گروه تبلیغی شهید بافقی از طلاب خوش فکر فرهنگی تشکیل شده که دارای برنامه‌های متوعی هستند که زائران کاروان زیارتی امام رضا (ع) را با برنامه‌های فرهنگی در ۴ موضوع اعتقادی، آداب اسلامی، احکام، آیات قرآنی آشنا می‌کنند.

وی عنوان کرد: هنگامی که کاروان به مشهد مقدس و حرم امام رضا (ع) می‌رسد زائران به لذت معنوی می‌رسند، در این سال‌ها که کاروان پیاده روی امام رضا (ع) با پای پیاده به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کند افراد و اقشار مختلفی در این کاروان شرکت کردند که برخی از آن‌ها دچار تحولاتی در شخصیت خویش شدند که این موضوع به برکت امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) است.

مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع) افزود: پیاده روی مشهد امام رضا (ع) به پیاده روی کربلا در ایام عاشورا تشابه دارد، پیاده روی کربلا دارای حزن است ولی پیاده روی مشهد الرضا (ع) دارای خضوع است.

خادم الحسینی با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته در پیاده روی امام رضا (ع) بیان کرد: ما حدود یک سوم هزینه‌ها رااز زائران دریافت می‌کنیم و یک سوم دیگر را از خیران و یک سوم دیگر نیز از امکانات عمومی تهیه می‌شود که تلاش می‌کنیم با استفاده از امکانات عمومی هزینه‌های زائران را کاهش دهیم.

وی با اشاره به شرایط سنی برای حضور در کاروان پیاده روی امام رضا (ع) عنوان کرد: حداکثر سن برای حضور در پیاده روی ۱۸ سال است و هرکسی که شرایط پیاده روی داشته باشد می‌تواند در کاروان امام رضا (ع) شرکت کند، پیرمرد ۸۰ ساله هم در پیاده روی امام رضا (ع) شرکت کرده است.

مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع) با بیان این که شعارامسال کاروان حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و مردم مظلوم یمن است افزود: حمله دولت آل سعود به ملت مظلوم یمن موضوع مهمی است که ما با برگزاری نمایشگاه در ۸ شهر که در مسیرمان است به این موضوع پرداخته و مظلومیت ملت یمن را تشریح کرده‌ایم.

خادم الحسینی با بیان این که بیش از ۳۰۰ نفر در کاروان پیاده روی امام رضا (ع) شرکت می‌کنند بیان کرد: با تمام مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد هرسال کاروان امام رضا (ع) پرشور تر برگزار می‌شود که هیچ موضوعی جز محبت امام رضا (ع) سبب نمی‌شود تا زائران این گونه از کاروان امام رضا (ع) استقبال کنند.

وی عنوان کرد: ما از شهر مقدس قم با بیش از ۲۰۰ نفر حرکت می‌کنیم که در طول مسیر از شهرهایی که در مسیر حرکت مان است زائرانی که از قبل ثبت نام کرده‌اند به ما ملحق می‌شوند که با این شرایط بیش از ۳۰۰ نفر در این کاروان حضور پیدا می‌کنند.

مسئول کاروان پیاده روی امام رضا (ع) تصریح کرد: سپاه علی بن ابیطالب (ع) و سردار مهدوی نژاد در زمینه امکانات عمومی به ما کمک‌های مناسبی می‌کنند که امیدوار هستیم دیگر مسئولان استان هم در زمینه کمک به کاروان امام رضا (ع) اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciuyap.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما