چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : 11700
پیریایی خبر داد:

افتتاح 341 پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر در قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از افتتاح 341 پروژه در ایام الله دهه فجر در قم با 600 میلیارد تومان اعتبار خبر داد.
افتتاح 341 پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر در قم
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی خود، سه شنبه از مناطق ۱و ۵ شهر قم بازدید کرد و ضمن دیدار با اهالی، از نزدیک مسائل و مشکلات این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

وی در ابتدای این بازدید که معاونین استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران نیز حضور داشتند، در گلزار شهدای سوم خرداد، حضور یافته و با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

بازدید از پروژه‌های عمرانی
استاندار قم در ادامه از پروژه‌های عمرانی مهم مناطق ۳ و ۷ شهر قم بازدید و از نزدیک روند پیشرفت و موانع و مشکلات این طرح ها را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بخش از برنامه، ابتدا از پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) در اطراف حرم مطهر بازدید بعمل آورد.

پیریایی از این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم شهری و تامین کننده نیازهای خدماتی رفاهی زوار و مجاورین بارگاه کریمه اهل بیت(س) یاد کرد و گفت: از بخش های مهم این پروژه وجود پارکینگی به ظرفیت ۲ هزار خودرو است که با توجه به کمبودها و نیازهای هسته مرکزی شهر در بحث پارکینگ، امیدواریم بزودی شاهد تکمیل و بهره برداری نهایی از این مجموعه در جهت رفاه و اسایش زوار و شهروندان باشیم.

بازدید از ضلع شرقی حرم مطهر
توسعه ضلع شرقی حرم مطهر دومین پروژه مورد بازدید بود که طی آن استاندار قم از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی این طرح قرار گرفت.

پیریایی با اشاره به پیشرفت بالای ۵۰ درصدی این پروژه، بر لزوم تسریع در انجام آن و رفع موانع تاکید کرد و افزود: امسال ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب برای این پروژه پیش بینی شده بود که تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد تخصیص صورت گرفته است.

در ادامه استاندار قم از پروژه تقاطع سه سطحه نهم دی بازدید کرد و با اشاره به ضرورت سرعت دادن به اجرای آن گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های شاخص حمل و نقل شهری است که نقش بسزایی را در بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک شهر قم خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم تلاش جدی مسئولان شهری برای تکمیل سریع تر این طرح عظیم، وجود املاک در مسیر را از جمله دلایل کندی پیشرفت پروژه عنوان کرد و گفت: از طریق تشریک مساعی با دستگاه‌های ذیربط، پیگیر اعمال راهکارهای قانونی برای حل این مشکل خواهیم بود.

بازدید از پروژه مونوریل
پیریایی همچنین در بازدید از پروژه مونوریل، از روند رو به رشد این طرح ابراز رضایت کرد و گفت: مراحل اجرایی پروژه از جمله تیرگذاری مسیر اصلی و ایستگاه‌ها با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی با اشاره به این که پروژه مونوریل از ابتدا تاکنون، چهار مقطع کاری را پشت سرگذشته است، گفت: بهترین عملکرد پروژه از حیث تامین منابع و سرعت و شتاب کار، مربوط به زمانی است که دستیار ویژه رئیس جمهور از این پروژه مهر ماندگار استان بازدید داشته‌اند.

بهسازی حریم کمربندی امام علی(ع) آخرین پروژه بازدیدی بود که طی آن استاندار قم ضمن قدردانی از تلاش شهرداری برای بهسازی این حریم پرتردد، لزوم برنامه ریزی برای زیباسازی و آراستگی منظر شهری و ورودی های شهر را خواستار شد.

استاندار قم از افتتاح ۳۴۱ پروژه در ایام الله دهه فجر در قم با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۲۰۰ پروژه در زمینه خدمات شهری است که در مناطق مختلف شهر به بهره برداری می رسند.

در قالب این پروژه بهسازی که ۳۰ هزار متر مربع از اراضی حریم کمربندی امام علی(ع) واقع در انتهای منطقه توانیر را شامل می شود، ساخت ۲ باب نمازخانه، ۱۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۶۰ سکوی ویژه اطراق مسافرین پیش بینی شده که با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

افتتاح سالن ورزشی حضرت معصومه(س)
همزمان با حضور استاندار قم در منطقه ۳، سالن ورزشی دبیرستان حضرت معصومه(س) شهرک شهید زین الدین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سالن ورزشی از طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری است که با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا در مدت ۷ ماه ساخته شده است.

نشست هم اندیشی با معاونین و مربیان پرورشی
پیریایی در ادامه برنامه های نیم روزی خود، در نشست هم اندیشی معاونین و مربیان پرورشی مناطق ۳ و ۷ در محل فرهنگسرای جوان شرکت کرد.

وی در این نشست با قدردانی از تلاش ها ی فعالان عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معاونین و مربیان پرورشی، گفت: در هشت منطقه شهری این نشست‌ها برگزار می‌شود که آشنایی با ذائقه‌ها حداقل ثمره آن می‌تواند باشد.

استاندار قم با اشاره به این که این نشست‌ها به عنوان کارگاهی آموزشی برای مجموعه استان تلقی می‌شود، بر لزوم استمرار آن در اینده نیز تاکید کرد و افزود: تمامی موارد و نقطه نظرات مطرح شده در این جلسات باید توسط مسولان آموزش و پرورش استان پیگیری و ترتیب اثر داده شوند.

وی به نقش اصلاحی مربیان پرورشی در جامعه اشاره کرد و گفت: مسائل گوناگون اجتماع از نگاه نافذ فعالان این عرصه خطیر پنهان نبوده و این قشر می توانند در زمینه های مختلف صاحب ایده و نظر باشند.

حضور در جمع نمازگزاران مسجد رفعت خیابان شهدا
استاندار قم در ادامه در نماز جماعت مسجد رفعت خیابان شهدا حضور یافته و با اهالی این منطقه دیدار کرد.

در این دیدار مردمی، تعدادی از نمازگزاران به نمایندگی از اهالی مسائل و مشکلات خود را با پیریایی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciuyaz.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما