شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 14978
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در جمع مبلغان نخبه:

رای به رییس جمهور منتخب، اعتماد به روحانیت است و باید از این فرصت استفاده شود

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام احمد واعظی در جمع مبلغان نخبه حوزه علمیه گفت: مردم با رای به حجت الاسلام روحانی، اعتماد خود را به روحانیت نشان دادند.
رای به رییس جمهور منتخب، اعتماد به روحانیت است و باید از این فرصت استفاده شود
به گزارش قم نیوز،  رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در جمع مبلغین نخبه و در حضور آیت الله مکارم شیرازی سخن می‌گفت، با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات 24 خرداد، اظهار کرد: در همه مراکز ارزیابی و تحلیل انتخابات، یک نکته مهم مطرح شد و آن این است که یکی از عوامل اصلی رای به رییس جمهور منتخب، روحانی بودن اوست و انتخاب ایشان، رای اعتماد مجدد به روحانیت به حساب می‌آید.

حجت الاسلام واعظی تصریح کرد: با توجه به این اعتماد مجدد مردم به روحانیت، روحانیون باید تلاش مضاعفی را برای هدایت و ارشاد مردم صورت دهند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در جلسات گذشته پیشنهادی برای تشکیل تشکل فراگیر وعاظ و خطبا صورت گرفته است، اظهار کرد: چنین تشکلی باید از سوی خود خطبا و وعاظ راه اندازی شود و مجمع عمومی راه اندازی شود و اعضای هیئت مدیره انتخاب شوند و مقدمات راه اندازی مانند اساسنامه و بقیه مقدمات صورت گیرد.

واعظی در ادامه سخنان خود از تشکیل شورای مبلغان خبر داد و گفت: با حضور 25 نفر از نخبگان سطح اول و در مجموع با حضور 175 نفر از مبلغان، این شورا شکل گرفته است.

وی افزود: هسته‌هایی را برای آموزش فنون خطابه و تبلیغ به روحانیون تشکیل شده است و ابتدا این کار در قم صورت گرفته است و برنامه ریزی برای تشکیل چنین هسته‌هایی در تهران، اصفهان و مشهد را هم در دستور کار قرار داده ایم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به کمبود روحانی در سطح کشور برای امر تبلیغ، اظهار کرد: پیشنهاد من این است که از این پس برای دادن مدرک سطح 4 حوزوی، متقاضایان به چند سفر تبلیغی ملزم شوند تا این مشکل حل شود و چند دوره تبلیغ را پشت سر بگذارند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciv3az.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما