چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 43408
منبع : سلامت آنلاین

صادرات ۳ برابری دارو تا انتهای سند چشم انداز

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو از فراهم شدن زیرساخت های لازم برای ایجاد جهش صادراتی در کشور خبر داد و از شرکت های دارویی خواست در این حوزه فعالیت بیشتری داشته و زمینه ورود به بازارهای جهانی را فراهم کنند.
صادرات ۳ برابری دارو تا انتهای سند چشم انداز
به گزارش قم نیوز، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب در حاشیه نمایشگاه مطبوعات  گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور وابسته به تولیدات داخلی است. من فکر می کنم با ارتقاء صورت گرفته در صنعت دارو مسیر خیلی خوبی برای ورود به بازارهای جهانی فراهم شده و امکان رشد تراز تجاری در بازار صادرات محصولات دارویی وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم تا انتهای سند چشم انداز ۱۴۰۴ بتوانیم به تراز مثبت تجاری دست پیدا کنیم و شاهد ارقام بالاتر داروهای صادراتی باشیم. هم اکنون واردات دارویی ما یک میلیارد دلار است و در مقابل فقط ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

رئیس سازمان و غذاودارو با ابراز امیدواری از تلاش های انجام شده در حوزه صنایع دارویی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با اقدامات انجام شده در این حوزه بتوانیم تا سه سال آینده رشد صادرات محصولات دارویی کشور را تا سه برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciv5a5.t1apu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما