قم نيوز : قم نیوز:یکی از مراجع تقلید قم با تاکید بر اینکه باید دانشگاه محل علم و اخلاق‌آموزی باشد گفت: علوم دانشگاهی باید دانش پژوهان را متوجه معانی دینی و اخلاقیات کند.
علوم دانشگاهی باید دانش‌پژوهان را متوجه معانی دینی و اخلاقیات کند
به گزارش قم نیوز به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور کشور دانشگاه را محل علم و اخلاق آموزی دانست و بیان کرد: ان‌شاء‌الله در دانشگاه‌ها که باید محلّ علم و اخلاق آموزی باشد، بتوانید آن طور که شأن مملکت و مذهب هست، موفق باشید و بتوانید مقام علم و عمل و تقوا و همه جهات لازمه را با هم داشته باشید.

وی با اشاره به ارزش والای علم در دین مبین اسلام افزود: اهمیت مسئله علم در اسلام بیش از آن است که بتوان آن را توصیف کرد. آیات قرآن مجید و روایات اهل بیت علیهم السلام مردم را به علم آموزی سفارش می کند البته علم توأم با عمل.

آیت‌الله صافی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: هر چه جهل مردم بیشتر باشد، گرفتاری‌هایشان زیادتر است و هرچه علمشان بیشتر و زیادتر باشد، موفقیت‌هایشان بیشتر و مشکلات کمتر است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان باید زندگی‌اش طوری باشد که روزی نگذرد مگر اینکه بر علم او افزوده گردد؛ البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که منظور از علمی که در اسلام بر آن تأکید شده است، علمی است که انسان را متوجه به خدا و معانی دینی و اخلاقیات کند که اگر دین همراه علم نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد و موجب می‌شود که اسباب گرفتاری انسان و بدبختی بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: سعی کنید در انتخاب اساتید بسیار حساس باشید، حتی استادانی انتخاب کنید که علاوه بر تخصص بالای علمی، از نظر دینی و اخلاقی هم سرآمد باشند چون عقیده و دین دانشجویان در دست آنها است. خیلی در این زمینه مراقب باشید اساتیدی انتخاب نکنید که ایمان دانشجویان را ضعیف کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن اشاره به برخی خصوصیات این دانشگاه که در گزارش رئیس آن بیان شد تاکید کرد: خصوصیاتی که بیان داشتید مثل توجه به اخلاق و معنویات در برنامه‌های این دانشگاه و اینکه دانشجویان در محل سکونت خانواده‌هایشان درس می‌خوانند و ... موجب امیدواری است که ان‌شاء‌الله بتوانید با بیشتر کردن این خصوصیات ممتاز و برطرف کردن کاستی‌ها و معایب، به دین و مملکت خدمت کنید و آن طوری پیش بروید که موجبات سرور و خوشحالی حضرت ولی عصر (عج) را فراهم کنید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciv5ar.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما