چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : 35308
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

یادمان شهدای روستای وشنوه به امامزاده خدشه وارد نکرده است

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: برخی نهادها نسبت به وجود یادمان شهدا در روستای وشنوه معترض بوده و آن را سبب خدشه وارد کردن به منظره امامزاده تلقی می‌کردند، در حالی که با بررسی کارشناسی مشخص شد یادمان به امامزاده خدشه وارد نکرده است.
یادمان شهدای روستای وشنوه به امامزاده خدشه وارد نکرده است
به گزارش قم نگار، جواد هاشمی سه‌شنبه‌شب در جلسه ساماندهی گلزارها و یادمان‌های شهدا که در دفتر امور عمرانی استانداری برگزار شد گفت: خانواده شهدایی که در گلزار شیخان مدفون هستند همواره به خاطر وضعیت نامناسب قبور آنها به ما گله می‌کنند به همین دلیل ما حاضریم هزینه کف سازی و تعویض سنگ قبرها را تقبل کنیم.

وی افزود: کشورهای لائیک برای قبور جان باختگان جنگ‌هایشان سنگ تمام می‌گذارند و بهترین معماری‌ها را در آن اماکن انجام می‌دهند اما در کشور ما وضعیت گلزارهای شهدا زیبنده نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از انجام آزمایش‌های دی ان ای برای یافتن هویت شهدای مفقودالاثر خبر داد و گفت: در گلزار شهدای علی بن جعفر تعداد زیادی سنگ قبر یادبود برای شهدای مفقودالاثر وجود دارد که برای یافتن هویت آنها از خانواده‌های مفقودین آزمایش دی ان ای گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از پیکرهای شهدای ما همچنان در کشور عراق هستند و باید فکری به حال این مسئله کنیم.

هاشمی تصریح کرد: دولت برای تعویض سنگ قبرهای شهدا بودجه در اختیار دهیاری‌ها قرار داده بنابراین نباید در زمینه ترمیم آن قبور تعلل شود.

وی به وجود برخی اختلافات در زمینه یادمان شهدای روستای وشنوه اشاره کرد و گفت: برخی نهادها نسبت به وجود یادمان شهدا در روستای وشنوه معترض بوده و آن را سبب خدشه وارد کردن به منظره امامزاده تلقی می‌کردند در حالی که کارشناسان ما با بررسی آن منطقه به این نتیجه رسیدند که یادمان به امامزاده خدشه وارد نکرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivpap.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما