جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 26678

بالگرد امدادی در قم مستقر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: برای آوردن بالگرد به استان قم زیر ساخت‌های آن فراهم شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بالگرد امدادی ثابت و مستقر در قم را داشته باشیم.
بالگرد امدادی در قم مستقر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد گلفشان شامگاه پنجشنبه در دیدار جمعی از مدیران جمعیت هلال احمر استان قم با رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه هلال احمر قم معین استان تهران است، افزود: اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد، امکانات لجستیک و تجهیزات خوبی در قم وجود دارد که با توجه به دسترسی آسان می‌توانیم در امر کمک رسانی اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی گفت: هلال احمر استان قم در حوادث مختلفی که در کشور رخ می‌دهد از جمله زلزله بم، ورزقان و هریس و حتی سایر حوادثی که در خارج از کشور رخ می‌دهد، همانند سیل پاکستان کمک‌های خوبی داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، ابراز داشت: در سال جاری هلال احمر قم سه برنامه فرهنگی ملی را با عنوان دختر آفتاب به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، باران غدیر و همچنین جلوه‌های بشردوستانه عاشورا در ایام ماه محرم برگزار خواهد کرد.

تامین ۳۵۰۰ نسخه سنگین بیماران صعب العلاج

گلفشان با اشاره به فعالیت‌های معاونت دارو و درمان هلال احمر قم اظهار داشت: در استان قم داروخانه‌ای وجود دارد که در سال بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ نسخه سنگین بیماران صعب العلاج را تامین می‌کنند و ارائه این خدمات موجب شده تا مردم برای تامین داروهای بیماران خود به تهران و یا سایر استان‌ها مراجعه نکنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم، با اشاره به اینکه قم در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد، افزود: متأسفانه زیر ساخت‌های جاده‌ای در قم فراهم نیست اما با این وجود در ایام مختلف سال از جمله ایام نوروز و نیمه شعبان خدمات خوبی از سوی هلال احمر ارائه می‌شود که موجب تقدیر مسئولان استانی و کشوری شده است.

برگزاری مانور امدادی در مهرماه

گلفشان ابراز داشت: در مهرماه سال جاری مانور امدادی در یکی از روستاهای استان برگزار خواهد شد که در این مانور مدیریت بحران شهرداری تهران نظارت خواهد کرد و نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار خواهند داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم، ابراز داشت: در حال حاضر ۱۷ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر استان قم بوده‌اند که ۶ هزار نفر به صورت داوطلبانه و ۲ هزار نفر نیز از امداد گران فعال هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۴ دوره تخصصی جاده‌ای برای اعضا و دوره تربیت مربی و همچنین دوره مربی‌گری درجه دو برگزار شده و مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در سال جاری در بین سایر مراکز علمی کاربردی در استان رتبه بر‌تر را کسب کرد.

گلفشان افزود: در ماه مبارک رمضان ۷۰۰ میلیون تومان اقلام غذایی در بین نیازمندان توزیع شد و برای مردم غزه نیز تاکنون ۶۶ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم، اظهار داشت: برای آوردن بالگرد به استان قم زیر ساخت‌های ان فراهم شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بالگرد امدادی ثابت و مستقر در قم را داشته باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcivqar.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما