چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : 25228

گردآوری 35 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکز فرهنگ و معارف قرآن

قم نيوز : قم نیوز: مسئول کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: در کتابخانه مرکز فرهنگ و معارف قرآن 20 هزار عنوان و 35 هزار جلد کتاب در ارتباط با علوم قرآنی موجود است.
گردآوری 35 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکز فرهنگ و معارف قرآن
به گزارش قم نیوز، محمد علی هاشم‌زاده ظهر امروز در جمع مهمانان خارجی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که برای بازدید در مرکز فرهنگ و معارف قرآن حضور پیدا کردند، کتابخانه تخصصی این مرکز را غنی‌ترین کتابخانه جهان اسلامی دانست و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد کتاب‌های این کتابخانه در ایران موجود نیست و از طریق نمایشگاه‌های خارج کشور تهیه شده است.

وی افزود: در کتابخانه مرکز فرهنگ و معارف قرآن ۲۰ هزار عنوان و ۳۵ هزار جلد کتاب در ارتباط با علوم قرآنی موجود است.

مسئول کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از وجود گنجینه جامع تفسیر در کتابخانه مذکور خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ دوره تفسیر و ۱۵۰۰ عنوان تفاسیر آیات مختلف در این کتابخانه آماده استفاده پژوهشگران است.

هاشم‌زاده اضافه کرد: جمع‌آوری کتاب‌های ترجمه شده قرآن کریم به ۶۰ زبان دنیا از ویژگی‌های این کتابخانه تخصصی است.

وی با اشاره به جمع‌آوری یک هزار مقاله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با۷۰۰ ‌موضوع مختلف یادآور شد: این مقالات با رده‌بندی کنگره تدوین و به صورت موضوعی طبقه بندی شده است.

هاشم‌زاده به ثبت نام ۵۰ محقق به جز پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف اسلامی برای استفاده از کتابخانه مذکور اشاره کرد و گفت: کتاب‌های پنج کتابخانه در کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن جمع آوری شده که محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی از جمع آوری کتاب‌های علوم قرآنی مذاهب مختلف اسلام در این کتابخانه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم روزی تمام مقالات، پایان‌نامه‌ها و آثار مرتبط با علوم قرآنی را در این کتابخانه جمع آوری کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcivrar.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما