سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : 34868
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
شهردار قم:

به دنبال استقرار مراکز مهم حوزوی و فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم

قم نيوز : قم نگار: شهردار قم گفت: به دنبال استقرار مراکز مهم حوزوی و فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم.
به دنبال استقرار مراکز مهم حوزوی و فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم
به گزارش قم نگار، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست مشترک با تولیت مسجد مقدس جمکران به اتمام طرح تفصیلی منطقه جمکران اشاره کرد و گفت: اگر بر روی این طرح تفصیلی توافق کلی باشد می‌توان از آن به عنوان خط کش راه در خصوص تعیین تکلیف رینگ‌های اول و دوم مسجد، جایگاه مسجد، بلوار و فضاهای سبز در کمیته مشترک بین مسجد مقدس جمکران و شهرداری استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران جایگاه ویژه‌ای در شهرداری دارد بیان کرد: در انتخاب شهردار برای این دو منطقه مردم‌داری و همیشه در میدان بودن را لحاظ کردیم، انصافاً شهرداران این مناطق به صورت شبانه روزی و جهادی در حال انجام وظیفه هستند.

شهردار قم با تأکید بر اینکه شهرداری و مسجد مقدس جمکران در کنار هم هستند بیان کرد: باید از ظرفیت‌های استان برای رفع مشکلات جمکران استفاده کنیم.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: سازمان بهسازی و نوسازی مجدد احیا شده و تثبیت این سازمان نیز اخیراً قطعی شده تا بتواند کارهای اطراف حرم، بافت فرسوده و تاریخی را دنبال کند و یکی از بخش‌های فعالیتی آن نیز مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف فضای سبز برای منطقه جمکران، بیان کرد: طرحی به شهرداری پیشنهاد شده که طی آن ۶ هزار و ۶۰۰ نخل ۱۰ ساله به تعداد شهدای شهر مقدس قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) کاشته شود و هر کدام از آن نخل‌ها با شناسنامه به خانواده شهدا هدیه شود تا خودشان در حفظ آن مشارکت کنند که از نظر بحث‌های اکولوژی در حال تحقیق است که در صورت تحقق، حرکت فرهنگی منحصر به فردی در این بلوار شکل خواهد گرفت.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعریف رنگ فرهنگی برای بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: به دنبال استقرار مراکز مهم فرهنگی در این مسیر هستیم و سه قسمت از این هدف مهم تاکنون تحقق و عینیت پیدا کرده است.

سقائیان‌نژاد بیان کرد: از نظر فرهنگی با کارشناسان مختلف فرهنگی صحبت کردیم تا صبح‌های جمعه به صورت مستمر پیاده روی مردم از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران و برای قرائت دعای ندبه را نهادینه کنیم تا هم به نوعی ورزش خانوادگی را ترویج کنیم و هم حالت معنوی عینی را در این بلوار ایجاد کنیم و امیدواریم این طرح‌ها تا سال آینده محقق شود و مکمل فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivvap.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما