دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 38828
منبع : خبرگزاری فارس
در اوزان 50 و 74 کیلوگرم

فرنگی‌کاران قم به مسابقات آسیایی فیلیپین اعزام می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: فرنگی‌کاران استان قم بعد از انجام تمرینات سخت و فشرده به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا اعزام می‌شوند.
فرنگی‌کاران قم به مسابقات آسیایی فیلیپین اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز، با عملکرد بسیار خوبی که تیم هیأت کشتی استان قم در رقابت‌های سال 1394 قهرمانی جوانان کشور داشت و هم یکی از چهار تیم برتر ایران لقب گرفت و هم اینکه عنوان بهترین مربی و دارنده بیشترین مدال طلا را از آن خود کرد، اکنون دو فرنگی‌کار قم عضو تیم ملی جوانان هستند.

سال گذشته در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور تیم قم با کسب سه مدال طلا، بیشترین مدال به رنگ طلا را در بین تمامی استان‌های حاضر در این رقابت‌ها به خود اختصاص داد و از این نظر بهترین تیم رقابت‌های جوانان کشور بود.

همچنین روح‌الله میکائیلی مربی تیم هیأت کشتی استان قم نیز به عنوان بهترین مربی رقابت‌ها انتخاب شد و از سوی فدراسیون کشتی مورد تقدیر قرار گرفت، اتفاقاتی که همگی دست به دست هم داده تا اکنون قم از دو سهمیه اعزام به پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا برخوردار باشد.

در ترکیب تیمی که حدود یک هفته دیگر قرار است مسافر رقابت‌های کشتی فرنگی 2016 قهرمانی جوانان آسیا باشد، دو فرنگی‌کار قم در اوزان 50 و 74 کیلوگرم نیز عضو این تیم هستند و از آنها به عنوان امیدهای اصلی تیم ملی برای کسب مدال از مسابقات جوانان آسیا یاد می‌شود.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی کنفدراسیون کشتی قاره کهن، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا از یازدهم خرداد ماه در شرق آسیا به میزبانی کشور فیلیپین برگزار می‌شود و علاوه بر فرنگی‌کاران، آزادکاران نیز در این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات آسیایی فیلیپین دو فرنگی‌کار علیرضا نجاتی در وزن 50 کیلوگرم و مهدی ابراهیمی در وزن 74 کیلوگرم هستند که دهم خرداد همراه با دیگر اعضای تیم ملی، ایران را به مقصد شهر مانیل فیلیپین ترکیب خواهند کرد.

نکته جالب توجه راجع به نجاتی و ابراهیمی این است که هر دو کشتی‌گیر در آخرین انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران که زمستان سال 94 به میزبانی شهر اسلام‌آباد غرب آستان کرمانشاه به انجام رسید در اوزان خود با شکست تمامی حریفان به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست یافتند تا عضو اصلی تیم ملی شوند.

ابراهیمی و نجاتی هر کدام سابقه حضور در مسابقات متعدد برون‌مرزی را دارند و اکنون جزو کشتی‌گیران با تجربه قم و تیم ملی جوانان هستند و در حالی به رقابت‌های قهرمانی 2016 جوانان آسیا اعزام می‌شوند که ابراهیمی آخرین سال حضور در این رده سنی را تجربه می‌کند و از سال آینده باید به رده بزرگسالان برود.

مهدی ابراهیمی در سال 2015 عضو تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در مسابقات جهانی برزیل بود اما به مدالی دست پیدا نکرد ولی علیرضا نجاتی در رقابت‌های جهانی 2014 مجارستان عضو تیم ملی کشورمان بود که توانست رتبه سوم و نشان برنز را به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivvap.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما