دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 24508

برخوردهای سختی با قاچاقچیان و اراذل و اوباش داریم

قم نيوز : قم نیوز: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی قم ضمن استمداد از مردم برای ارائه گزارش وقوع جرایم، به قاچاقچیان مواد مخدر و اراذل و اوباش هشدار داد که برخوردهای سختی در انتظارشان است.
برخوردهای سختی با قاچاقچیان و اراذل و اوباش داریم
به گزارش قم نیوز، مصطفی برزگر گنجی شامگاه یکشنبه که به همراه معاونان و تعدادی از مدیران دادستانی قم برای پاسخ به مشکلات و خواسته‌های مردم در مسجد امام رضا(ع) محله علی آباد سعدگان حضور یافته بود، اظهار کرد: قم استان تک شهرستان با جمعیت حدود ۱.۵ میلیون نفر است و چندین سال است که استان قم سومین استان امن کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این نعمت به لطف امام زمان(عج) و تدین مردم قم حاصل شده است گفت: باید مواظب باشیم امنیت استان قم تهدید نشود.

به گفته وی آمار ۱۱ ماهه قتل در قم با آمار یک ماهه برخی استان‌ها برابری می‌کند و این برای ما خیلی اهمیت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قم حساس بودن مردم این استان نسبت به جرایم را قابل تقدیر دانست و وقوع قتل در بیمارستان شهید بهشتی را نمونه‌ای از این حساسیت دانست و تاکید کرد: ما هم از اینکه مردم اینقدر نسبت به جرایم حساس هستند خوشحالیم.

وی اضافه کرد: افرادی که در این نزاع شرکت داشتند با هم فامیل بوده و از یک طایفه بودند که مدت‌ها با هم اختلاف داشتند. دو ماه و چند روز از وقوع این قتل، پرونده آن در دادسرا با دستگیری همه عوامل این نزاع بررسی و حکم اعلام برای فرد اصلی و حبس طولانی برای سایر مجرمان صادر شده است.

کشف ۱.۵ تن مواد مخدر در سال جاری

برزگر گنجی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری در قم خبر داد که بیشتر آنها از نوع مواد مخدر صنعتی هستند.

به گفته دادستان قم، کمتر از ۱۰ درصد این حجم مواد مخدر مربوط به قم بوده و بقیه ترانزیتی بوده است.

وی توزیع گسترده مواد مخدر را توطئه جهانی دانست و تاکید کرد: دشمنان برنامه‌ریزی می‌کنند تا سیستم فعال و جوانان ما را فلج کنند. بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در میان جوانان از نوع شیشه است. وقتی یک جوان چند ماه به طور مستمر این مواد را مصرف کند بخشی از سلول‌های مغزش می‌میرد و قابل ترمیم نیست، بنابراین این جوان در توهم زندگی می کند و چه بسا مرتکب جرم و جنایت هم شود.

برزگر گنجی خطاب به مردم گفت: یک گرم مواد صنعتی مصرف ۳۳ نفر است، بنابراین در شرایط حساس کنونی مراقب فرزندانتان باشید تا گرفتار مواد مخدر نشوند.

وی تاکید کرد: ما ۲۴ ساعته در حال انجام تکلیف هستیم و برخوردهای سختی با قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل و اوباش و کسانی که امنیت مردم را برهم می‌زنند داریم.

دادستان عمومی و انقلاب قم افزود: خوشبختانه با برخوردهایی که شد، آمار ارتکاب این جرایم کمتر شده و ما از مردم انتظار داریم نسبت به جامعه پیرامونی خود بی‌تفاوت نباشند و با مسئولان مرتبط همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان امنیتی و قضایی شهر قم خواب نیستند اظهار کرد: از همین جا به همه کسانی که به نوعی در ارتکاب جرایم نقش دارند اعلام می کنم که پایان همه جرایم، مجازات است.

برزگر گنجی تاکید کرد: ما نمی‌گذاریم برخی افراد با جرم بخواهند بارشان را به مقصر برسانند.

اتفاقات عراق حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی دشمنان است

دادستان عمومی و انقلاب قم در ابتدای سخنانش با ابراز خرسندی از حضور چشمگیر مردم این محله در نماز جماعت مسجد اظهار کرد: ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و خوشبختانه حضور مردم در مسجد پررونق است و این نشان می‌دهد شیعیان امام علی(ع) پشت امام جماعت مسجد را خالی نمی‌کنند.

وی به نقش مساجد در برطرف شدن مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: ما هر چه در نظام اسلامی داریم به برکت این نماز جماعت‌ها و حضور در هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌هاست و امیدواریم روز به روز بر ارادت ما به اهل بیت افزوده شود.

دادستان عمومی و انقلاب قم ادامه داد: شیعه در دنیا مظلوم است و هر جا اسمی از امیرالمومنین بلند می‌شود عده‌ای سعی می کنند آن را از بین ببرند.

برزگر گنجی اتفاقات اخیر در عراق و جنایت‌های گروه‌های تروریستی را حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی دشمنان و تروریست‌ها دانست و افزود: اینها برای اینکه هلال شیعی و اتحادی که بین کشورهای اسلامی وجود دارد را از بین ببرند دست به جنایت می‌زنند.

وی تاکید کرد: گروه‌های تروریستی اگر بتوانند در ایران هم خرابکاری می کنند ولی مملکت ما صاحب دارد و نمی‌گذارد.

دادستان قم خطاب به مردم گفت: باید قدر این لحظات و روزها را بدانید که می‌توانیم اسم اهل بیت را بیان کنیم و برای آنها شادی و عزاداری کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcivwar.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما