دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : 22528

صدا و سیما زمینه ترویج بانک داری اسلامی را فراهم کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید صدا و سیما زمینه ترویج بانک داری اسلامی را فراهم کند گفت: بانک‌ها می‌توانند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تولید و صنعت و کشاورزی ورود پیدا کنند و سبب ارزان شدن قیمت‌ها شوند.
صدا و سیما زمینه ترویج بانک داری اسلامی را فراهم کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران ارشد بانک انصار در استان قم با اشاره به اینکه خدمت به مردم در دین اسلام بسیار اهمیت دارد اظهار کرد: شریف‌ترین عبادت این است که بتواند خدمت رسانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

این مرجع تقلید افزود: شریف‌ترین عبادت این است که انسان به مومنان خدمت کند و در این مسیر نیت انسان‌ها بسیار مهم و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید نیت خدمت رسانی را اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند خاطر نشان کرد: باید توقویت و نگه داری نظام جمهوری اسلامی مد نظر مسئولان قرار بگیرد و اگر در این مسیر گام برداشته شود دارای ثواب و اجر الهی است.

استاد حوزه علمیه قم خدمت اقتصادی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: موضوع گرانی در جامعه بسیار مهم و اساسی است و اقتصاد اسلامی باید بتواند این مشکلات را حل کند.

آیت الله نوری همدانی از بین بردن فقر و گرفتاری را از اولویت‌های فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: بانکداری نباید به ربا آلوده شود زیرا این موضوع در دین اسلام بسیار نهی شده است و جامعه اسلامی نباید به این سمت پیش برود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) تصریح کرد: باید انسان اول مسائل شرعی را یاد بگیرد و سپس داد و ستد را انجام دهد زیرا ربا بسیار مخفیانه نفوذ می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ربا نباید در هیچ معامله‌ای نفوذ کند تصریح کرد: در اروپا این رویکرد وجود دارد و نباید در قرض بیشتر از آنچه داده شده بگیرد ربا است و جامعه ما نباید دچار این مشکلات شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر همه خوش حساب بودند هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد عنوان کرد: باید ضامنی معتبر گرفته شود و پول از آنجا گرفته شود و حتی یک ریال برای دیرکرد پول اضافی گرفتن ربا و حرام است.

آیت الله نوری همدانی گفت: اگر برای یک بار از ابتدا شرط کنیم مشکلی به وجود نمی‌آید زیرا خداوند نمی‌خواهد در برابر پول، پولی اضافه دریافت کنیم و پول باید در مقابل کار داده شود.

این مرجع تقلید به این موضوع که دریافت دیرکرد ربا و حرام است اشاره کرد و گفت: اگر عقودی دیگر همچون مضاربه بسته شود بر‌‌ همان اساس عمل می‌شود برای مثال اگر توافق شد سود پول مال یک نفر باشد باید بر‌‌ همان اساس عمل شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مسائل فقهی بانک‌ها بسیار دقیق است و این موضوعات باید در بانکداری رعایت شود و اگر برای دیرکرد به بانک ضرری وارد شود بانک تنها می‌تواند آن ضرر را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه باید صدا و سیما زمینه ترویج بانک داری اسلامی را فراهم کند عنوان کرد: بانک‌ها می‌توانند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تولید و صنعت و کشاورزی ورود پیدا کنند و سبب ارزان شدن قیمت‌ها شوند.

آیت الله نوری همدانی گفت: بانک انصار می‌توانددر این زمینه ورود پیدا کند و به عنوان یک الگو در جامعه معرفی شود ا بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بعد از مدتی می‌توان به عنوان الگو از بانک انصار یاد کرد زیرا پول‌های بسیار زیادی که در بانک‌ها وجود دارد باید برای بهبود اوضاع اقتصادی استفاده کرد.

وی نباید این رویکرد در جامعه نهادینه شود که تنها سود از بانک‌ها دریافت شود و کار در کشور از بین برود عنوان کرد: باید بانک‌ها بتوانند زمینه اشتغال در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcivwar.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما