دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 52598
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه هشت قم:

6 بوستان شهری منطقه ای در پردیسان احداث مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه هشت قم گفت: امسال 6 بوستان با هزينه‌اي بالغ بر 133 ميليارد ريال در مقياس شهري، منطقه‌اي و محله‌اي در این منطقه پيش‌بيني شده و در حال اجرا دارد که مي‌توان به بوستان‌هاي انقلاب، دهلاويه، غدير، محله يک، بانوان و لکه‌هاي سبز مسکن مهر اشاره کرد‌.
6 بوستان شهری منطقه ای در پردیسان احداث مي‌شود
6 بوستان شهری منطقه ای در پردیسان احداث مي‌شود
به گزارش قم نيوز، سید عبداله سلیمانی به موقعیت جغرافیایی این منطقه اشاره نمود و افزود: پرديسان منطقه‌اي پرجمعيت در 10 کيلومتري جنوب شهر قم و در ابتدای جاده قدیم اصفهان به مساحت 2 هزار هکتار است که به سه ناحيه تقسيم شده که از شوارع اصلي آن مي‌توان به بلوار امام صادق در محور کهک، بلوار آيت‌الله بروجردي، بلوار غدير در غرب، بلوار امامت در جنوب و بلوارهاي اصلي داخلي شهروند، امام علي(ع) و آزادي اشاره کرد.

وی به ميزان سرانه فضاي سبز منطقه اشاره نمود و تصریح کرد: سرانه فضاي سبز در سه دسته سرانه فضاي سبز جنگلي، فضاي سبز شهري و فضاي تفريحي بررسي مي‌شود سرانه فضاي سبز شهر قم 17 متر مربع و سرانه فضاي سبز پرديسان 21 متر مربع  است كه شامل 3.7 متر مربع سرانه فضاي سبز شهري و 17.3 متر مربع سرانه فضاي سبز جنگلي است.

شهردار منطقه هشت به راهکارها و برنامه‌های دستيابي به سرانه استاندارد فضای سبز اشاره کرد و ادامه داد: تخصيص سالانه بودجه در حوزه‌هاي توسعه درختکاري معابر، توسعه فضاي سبز جنگلي، اجراي بوستان‌هاي شهري، نگهداري و تجهيز گلخانه‌ها، اجراي سيستم‌هاي آبياري قطره‌اي و باراني و تعمير و تجهيز چاه‌هاي منطقه صورت مي‌گيرد.

وی افزود: در سطح این منطقه، حدود 40 بوستان در مقياس منطقه‌اي و  شهري و 80 بوستان در مقياس محله‌اي پيش‌بيني شده است. اين منطقه در سال جاری ، 6 بوستان با هزينه‌اي بالغ بر 133 ميليارد ريال در مقياس شهري، منطقه‌اي  و محله‌اي پيش‌بيني و در حال اجرا دارد که مي‌توان به بوستان‌هاي انقلاب، دهلاويه، غدير، محله يک، بانوان و لکه‌هاي سبز مسکن مهر اشاره کرد‌ .

شهردار منطقه هشت خاطر نشان کرد: در سال گذشته نيز سه بوستان با نام‌هاي نخبگان، نگار و 22 بهمن با مساحت تقريبي 60 هزار متر مربع به بهره‌برداري رسيد.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivwaw.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما