جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 42788
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله مومن:

پدافند غیرعامل انجام دستور خداوند است/ مسوولیت عمومی در اجرای پدافند غیرعامل

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در خبرگان رهبری گفت: هر اقدامی که در کشور در حوزه پدافند غیرعامل انجام می‌شود، انجام دستور خداوند است و ثواب دارد.
پدافند غیرعامل انجام دستور خداوند است/ مسوولیت عمومی در اجرای پدافند غیرعامل
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد مومن ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص توجه رهبر معظم انقلاب به بحث پدافند غیرعامل تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیش از دیگران به این‌گونه از پدافند توجه می‌کنند، این به این دلیل است که اسلام همه مسلمانان را موظف کرده که در برابر کفار آماده باشند، این آمادگی یعنی اینکه مسلمان هم نیروی انسانی مناسب و هم ادوات جنگی لازم را تهیه کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید با داشتن نیرو و ادوات لازم دشمن خود را بترسانند و به این مسئله در آیات قرآن کریم تأکید شده است، امام خمینی(ره) فرمودند که اگر کار ما این باشد که تنها زیارت برویم و دعا کنیم، همه قدرت‌های دنیا با ما همراه می‌شوند، ولی اگر بگوییم باید اسلام حکومت کند و قوانین اسلامی باید در کشور حاکم شود، قدرت‌های جهان مقابل ما می‌ایستند.

عضو شورای نگهبان افزود: شعار رسول اکرم(ص) این بود که ما معبودی جز خداوند نداریم، هیچ‌ کس جز خداوند نمی‌تواند بر انسان حکومت کند، ما باید معبودمان تنها خدا باشد و فقط به دستورات خداوند عمل کنیم، اگر مسلمانان دنیا این‌گونه باشند، موفق می‌شوند. امام خمینی(ره) در مقابل استکبار ایستاد، اگر خداوند را معبود خودمان می‌دانیم، باید استکبارستیزی داشته باشیم.

مومن با اشاره به‌ضرورت توجه به دستورات الهی اظهار کرد: باید تنها حکمرانی خداوند را بپذیریم و روی این مسئله هم بایستیم. منافقین، خودشان را افراد خوبی در جامعه نشان می‌دادند، اما خداوند هشدار می‌دهد که منافقین دروغ می‌گویند، انسان باید به تمام دستورات خداوند و پیامبر(ص) عمل کند، اگر تمام ابعاد زندگی انسان‌خدایی شد، همه‌چیز درست می‌شود و انسان‌ها باید در همه جنبه‌های زندگی خود به عبودیت خداوند شهادت بدهند.

وی ادامه داد: اگر اسلام، اسلام واقعی بود و به آن در جامعه عمل شد، در آن صورت حقوق افراد استیفا می‌شود، خداوند در اسلام برای هرکسی حقی قرار داده است و باید به حقوق دیگران پایبند باشیم، نه‌تنها نباید خودمان خلاف کنیم، بلکه باید جلوی خلاف دیگران را هم بگیریم تا حقوق دیگران هم حفظ شود.

عضو شورای نگهبان در خصوص ویژگی‌های انسان مسلمان اظهار کرد: یک انسان مسلمان کسی است که جز برای دستور خداوند برای هیچ‌چیز دیگری ارزش قائل نشود، او باید حقوق افراد را حفظ کند و در جامعه در مقابل فعل خلاف بایستد. یکی از امور واجب در اسلام امربه‌معروف و نهی از منکر است، معروف امور واجبی است که خداوند دستور به انجام آن داده است و انسان باید در امر به‌ معروف، دیگران را به انجام امور واجب دعوت کند و در نهی از منکر هم باید دیگران را از انجام امور حرام در جامعه باز دارد.

آیت الله مومن افزود: شخصی که امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌دهد، مراقب است تا دیگران هم معبودشان تنها خداوند باشد و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هم تأکید زیادی روی این مسئله داشتند. اسلام دستور داده است تا مسلمانان هر کاری که می‌توانند انجام بدهند تا دشمن اسلام از آن‌ها بترسد و جرات نکند که اقدامی را بر ضد مسلمانان انجام بدهد، البته به این معنی نیست که قصد حمله به آن‌ها را داریم، بلکه تنها با ترساندن دشمن به دنبال جلوگیری از حمله او به کشور هستیم.

وی در خصوص جایگاه پدافند غیرعامل در اسلام تصریح کرد: به این مسئله در قرآن کریم اشاره‌ شده و آیاتی را در خصوص پدافند غیرعامل در این کتاب آسمانی داریم، در اسلام برای هر انسانی حد و حدودی قرار داده‌ شده است و باید به هر مسلمانی در هرجایی که قرار دارد، کمک کنیم و برای مقابله نظامی با دشمنان اسلامی هم نیاز به نیروی انسانی مناسب و تسلیحات پیشرفت داریم و در حوزه نظامی باید آمادگی لازم را کسب کنیم.

عضو شورای نگهبان خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در کشور در حوزه پدافند غیرعامل انجام می‌شود، انجام دستور خداوند است و ثواب دارد، پدافند غیرعامل یک مسئولیت سنگین است که بر عهده همه افراد قرار دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcivya5.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما