قم نيوز : قم نیوز: مراسم افتتاح پروژه‌های شهری و معارفه شهردار قم مراسمی بودند که امروز محکوم به لغو شدند، حال باید دید چه کسانی پاسخگوی هزینه هدر رفته برای برگزاری این مراسم هستند.
وقتی همه چیز لغو می‌شود/هزینه‌ میلیونی مراسم لغو شده شهرداری از جیب چه کسی پرداخت می‌شود؟
به گزارش قم نیوز، شورای اسلامی شهر قم که امروز در اقدامی تعجب برانگیز تلاش داشت شهردار تایید نشده قم را به مردم معارفه کند و او را بر کرسی شهرداری قم بنشاند پس از لغو مراسم معارفه اقدام به انتشار بیانیه ای کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این بیانیه اظهار داشته است: بنابر رعایت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت مراسم معارفه شهردار قم به زمان دیگری موکول می‌شود.

بیاتی در این بیانیه اعلام کرده است انتخاب شهردار قم مورد تایید مراجع عظام تقلید است اما وزیر کشور هنوز این حکم را امضا نکرده است که بیاتی از او درخواست کرده است تا مطابق قانون برای صدور حکم شهردار قم اقدام شود.


اما موضوعی که به خوبی این روزها از اقدامات شورای شهر قم در انتخاب شهردار مشاهده می شود نوعی جو زدگی و عجله احتمالا با دلیل است که موجب تعجب همه شده است.

این جو زدگی را به خوبی می توان در سخنان باقری شهردار جدید اما تایید نشده قم و بیاتی رئیس شورای شهر قم دید؛ به طور مثال تلاش باقری برای اثبات صلاحیتش در جلسه علنی دیروز شورای شهر جای تامل دارد؛ باقری دیروز از دیدار خود با یکی از مراجع عظام تقلید سخن گفت و اظهار کرد ایشان پس از دیدن وی گفته اند قم گمشده خود را پیدا کرده است!

اما روند جوزدگی در شورای شهر قم از زمانی آغاز شد که باقری در جلسه ای محرمانه و به دور از چشم مردم انتخاب شد و در حالی که هنوز صلاحیت او تایید نشده بود به دیدار مراجع عظام تقلید رفت؛ از سوی دیگر هنوز حکم صلاحیت او از وزارت کشور امضا نشده بود که برای او مراسم معارفه تدارک دیده شد و این اقدامات نتیجه ای بهتر از لغو برنامه ای با این درجه از اهمیت نداشت.

لغو مراسم معارفه شهردار جدید اگر هیچ نتیجه ای نداشته باشد حداقل وجهه عمومی او را بین مردم از بین می برد چراکه اکنون با این اتفاق برای همه مردم این سوال مطرح شده است که شهردار جدید چه مشکلی داشته است که برای او به این سرعت مراسم معارفه آن هم بدون تایید برگزار می‌کنند و از طرفی چرا این مراسم لغو شد؟

 عجله در انتخاب شهردار شاید در نگاه نخست موضوع مهمی به نظر نیاید اما در آینده می تواند تبعات ناگواری داشته باشد.

اما مراسم معارفه شهردار قم تنها مراسم امروز نبود که محکوم به لغو شد! امروز شهرداری قم مراسم افتتاح 49 پروژه را در دستور کار داشت که این مراسم هم لغو شد.

حال باید اعضای شورای شهر قم پاسخگوی این سوال باشند که هزینه هنگفت 500 میلیون ریالی برگزاری این مراسمات را چه کسی باید بپردازد؟

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcivzap.t1auy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما