پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 24995

هوای قم به شرایط هشدار رسید

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: اکنون هوای قم در شرایط هشدار قرار دارد و احتمال اینکه به اضطرار نیز برسد، وجود دارد.
هوای قم به شرایط هشدار رسید
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی با اشاره به ریزگردهای موجود در هوا اظهار کرد: گرد و غبار و ریزگردها از ساعت چهار شروع شده و در ساعت ۶ عدد ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب برای ذرات معلق ۱۰ میکرونی و ۱۹۰ میکروگرم بر متر مکعب برای ذرات معلق ۲.۵ میکرونی اندازه‌گیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساعت هفت تا هشت میزان ۳۷۰ میکروگرم بر متر مکعب برای ذرات معلق ۱۰ میکرونی و میزان ۱۸۳ میکروگرم بر متر مکعب برای ذرات معلق ۲.۵ میکرونی به ثبت رسید.

مدیرکل محیط زیست استان قم عنوان کرد: استاندارد ذرات معلق ۱۰ میکرونی، ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب و استاندارد ذرات معلق ۲.۵ میکرونی ۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط هشدار قرار داریم و احتمال اینکه شرایط به حد اضطرار برسد وجود دارد، گفت: شهروندان از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند و از وسائل نقلیه شخصی در محیط شهر استفاده نکنند تا از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری شود.

رکنی عنوان کرد: گازها و آلاینده‌ها به راحتی به این ذرات معلق می‌چسبند و وارد دستگاه تنفسی می‌شوند و انواع و اقسام مشکلات تنفسی را ایجاد می‌کنند، به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود از ترددهای غیر ضروری در شهر جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ریزگردها متاثر از بحث حق‌آبه‌های زیست محیطی و نمک‌های بستر تالاب‌ها است و در کنار این موضوع بیابان‌زایی و گرد و غبار نیز می‌تواند به آن اضافه شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: طرح جامع پیش‌بینی و کاهش آلودگی هوا به استانداری ارائه داده شده و درخواست کردیم که در بخش گسترده‌تر و سطح ملی این موضوع پیگیری شود.

وی عنوان کرد: اکنون در حال پیگیری کارهای زیر ساختی و زیربنایی از سوی استانداری، علوم پزشکی و هواشناسی هستیم تا در سطح ملی مشکل حق‌آبه زیست محیطی و بیابان‌زایی را جدی‌تر دنبال کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciw3ar.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما