چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 12475
مدیر کل محیط زیست استان قم:

توسعه فضای سبز سرمایه‌گذاری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با توجه به وضعیت کویری استان قم فعالیت در حوزه فضای سبز نوعی سرمایه‌گذاری در بخش سلامت شهری است.
توسعه فضای سبز سرمایه‌گذاری است
به گزارش قم نیوز،محمود علی رکنی با اشاره به فرا رسیدن هفته درختکاری گفت: حفظ منابع زیست محیطی با توجه به وضعیت کویری شهر قم یکی از مهمترین عوامل کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود: کاشت درخت، بوته، ‌گونه‌های علفی‌، ‌درختچه و تقویت پوشش گیاهی مناسب در سطح شهر فواید زیادی در حفظ محیط زیست شهری دارند.

مدیرکل محیط زیست استان قم ادامه داد:‌ با توجه به وضعیت کویری شهر قم کاشت درخت می‌تواند از بروز بادهای شدید و ایجاد گرد و غبار جلوگیری کرده و سبب تثبیت خاک ‌شود.

رکنی تصریح کرد:‌ بالا رفتن کیفیت خاک بر اثر ترشح مواد عالی و حاصلخیز شدن خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت ذخائر آب‌های زیرزمینی، ‌تلطیف هوا و تعدیل رطوبت و پالایش هوا از جمله دیگر مزایای کاشت درخت است.

وی اظهار داشت: جذب آلودگی‌‌های صوتی از طریق درختان، جذب فلزات معلق در هوا از جمله سرب و ایجاد روحیه نشاط و شادابی از دیگر مزایای کاشت درخت و کاهش آلودگی است.

مدیرکل محیط زیست استان قم اذعان کرد: کاشت یک درخت سالانه اکسیژن یک خانواده چهار نفری را تأمین کرده و یک هکتار جنگل نیز پنج تا ۱۰ تن کربن را جذب کرده و ۱۰ تا ۲۰ تن اکسی‍‍ژن تولید می‌کند.

رکنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه پوشش گیاهی در استان قم ۵/۱۴ متر مربع است که امید است با توجه به نیاز منطقه در سال آینده ۵/۱ متر مربع افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه فضای سبز نوعی سرمایه گذاری است ابراز داشت: فعالیت در حوزه فضای سبز سبب تضمین سلامت عمومی، کاهش آلودگی هوا، توسعه پایدار، ‌بالندگی زیست محیطی و ایجاد فضای مناسب در جامعه شده و نوعی سرمایه گذاری در حوزه سلامت شهری است.  


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdciw5az.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما