پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 22375

راهیان نور عزم ملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که امام(ره) فرمود که جنگ در رأس امور است و همه این سخن را پذیرفتند گفت: راهیان نور مانند دفاع مقدس یک عزم ملی است برای این‌که فرهنگ ایثار و شهادت در اوج فرهنگ‌های کشور ما قرار بگیرد.
راهیان نور عزم ملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری پیش از ظهر امروز در همایش ملی تجلیل از سازمان‌ها، مؤسسات و فعالان حوزوی راهیان نور با بیان این‌که راهیان نور نماد یک عزم ملی برای تحقق زیارت محل شهادت شهدا است اظهار کرد: فرمایش رهبری در راهیان نور تحقق پیدا کرده است و در این راه همه ارگان‌ها دست به دست هم دادند تا نمایش زیبای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نمایش دهند.

وی با بیان این‌که امام(ره) فرمود که جنگ در رأس امور است و همه پذیرفتند گفت: راهیان نور مانند دفاع مقدس نمایش یک عزم ملی برای این است که فرهنگ ایثار و شهادت در اوج فرهنگ‌های کشور ما قرار بگیرد.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که این حرکت سه برکت دارد عنوان کرد: نخستین برکت راهیان نور این است که هر جا صحبت از شهادت شود نخستین ثمره‌اش جایگزین کردن حسرت شهادت به جای حسرت مادی شود.

وی با اشاره به این‌که امام (ره) وقتی ایثارگران را مشاهده می‌کرد به حال آن‌ها غبطه می‌خورد گفت: اگر ما می‌خواهیم به این وضعیت برسیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را جایگزین فرهنگ مادی کنیم.

ماندگاری با بیان این‌که جوانان مملکت ما ساعت‌ها پشت ورزشگاه می‌خوابند تا از یک گلزن امضا بگیرند تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ شهادت در جامعه ما جا بیفتد باید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما به عنوان فرهنگ عمومی مطرح شود.

وی با اشاره به دومین ثمره راهیان نور بیان کرد: این فرهنگ ویژگی غربت را دارد و این حرکت موجب می‌شود که بچه‌های ما بفهمند که برای کار در این مسیر باید غریبانه کار کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: توسط راهیان نور می‌توانیم یک حرکت فرهنگی را در جامعه جا بیندازیم چون این فرهنگ، فرهنگ زندگی اهل بیت(ع) است.

وی بیان کرد: سومین ثمره راهیان نور اتمام حجت است با کسانی که می‌گویند که نمی‌شود و نمی‌توانیم و باید بگوییم که شد و توانستیم.

ماندگاری در پایان افزود: این فرهنگ می‌تواند سبک زندگی اسلامی را در نهادها و ارگان‌ها نهادینه کند و متوجه می‌شویم که با این فرهنگ می‌توانیم مدیریت خوبی داشته باشیم و به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciwpar.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما