چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : 28315
به علت نیمه کاره بودن پل،

جناب آقای دکتر لاریجانی، لطفا پل جمهوری قم را افتتاح نکنید!

قم نيوز : قم نیوز: پل جمهوری اسلامی قم به شکل نیمه کاره و در حالی که تکلیف اتمام آن روشن نیست، افتتاح می شود و به نظر می رسد حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این پل، سبب توجیه نیمه کاره افتتاح شدن آن می‌شود.
طرح پل جمهوری در مرحله نخست که با نفوذ پیمانکار و مدیران وقت شهرداری، تغییر کرد.
طرح پل جمهوری در مرحله نخست که با نفوذ پیمانکار و مدیران وقت شهرداری، تغییر کرد.
به گزارش قم نیوز، پروژه‌های نیمه کاره‌ای که افتتاح می‌‎شوند، یکی از موارد مورد بحث و جنجال در سال‌های بعد از افتتاح هستند. اکثر این پروژه‌ها در دوره چندین مدیر ساخته می شوند و هر بار، مدیری برای نشان دادن کارآمدی خود، آن را با حضور یکی از سران قوا افتتاح می کند و چندی بعد مدیری دیگر، از یکی دیگر از سران قوا برای افتتاح بخش دیگری از آن پروژه دعوت می کند.

راه آهن ایران ترکمنستان و پروژه آزاد راه قم گرمسار از جمله این پروژه ها هستند که یک بار در دولت نهم یا دهم با حضور آقای احمدی نژاد افتتاح شده اند و در دولت یازدهم به سبب تکمیل شدن بخش دیگری، توسط رئیس جمهور وقت افتتاح خواهند شد.


قرار است فردا، چهارشنبه، جناب آقای دکتر لاریجانی، پل نیمه کاره جمهوری اسلامی را افتتاح کند، این در حالی است که این پل هنوز راه درازی تا افتتاح کامل دارد و به طور مثال هیچ یک از راه های دسترسی دیگر مسیرها به آن که در اصل برای حل مشکلات ترافیکی آنها طراحی شده است، آماده نیستند.

پل جمهوری از طراحی تا افتتاح نیمه کاره مسیر درازی را پیموده است که در آن تعویض پر حرف و حدیث طرح پس از مناقصه، به درازا کشیدن اجرا و سر به فلک کشیدن هزینه مستتر است و اکنون با حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف نقش مهمی در تامین هزینه های پروژه های عمرانی قم ایفا کرده و می کنند، این مسیر پوشانده می شود.

شهردار قم نیز در مقطعی از پیمانکار این پروژه راضی نبود و قصد خلع ید آن را داشت که مشخص نیست چگونه این نارضایتی با افتتاح نیمه کاره پوشانده می شود. پیمانکاری که تا به حال مبالغ کلانی از شهرداری قم گرفته است و اکنون سخن از فاز بندی این پل به فاز یک و دو می گوید.

نگارنده این یادداشت، از ابتدای پروژه پل جمهوری، شاهد افت و خیزهای فراوان این پروژه بوده است و به یاد می آورد که قرار بود شرکت دیگری، این پل را 18 ماهه با طرح زیبای کابلی تحویل دهد اما نظر برخی از مدیران وقت شهرداری بر این بود که کار به شرکت دیگری داده شود و پس از برگزاری مناقصه، به بهانه گرفتن دید حرم حضرت معصومه(س)، بدون رعایت تشریفات و برگزاری مناقصه، طرح پل تعویض گردید!

به نظر می رسد شهردار قم نیز اکنون در مقابل عمل انجام شده یک پیمانکار بی کفایت قرار گرفته است، اما وظیفه رسانه هاست که نسبت به عملکرد فعلی و آتی این پیمانکار و امثال وی گزارش دهند و مشخص نیست که چرا دستگاه های نظارتی ساکت هستند؟

از این رو از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز هستند، خواهش می کنیم در صورت صلاحدید در افتتاح این پروژه شرکت نکنند یا از جایگاه نماینده و رئیس مجلس، درباره علل تاخیر در افتتاح و نیمه کاره ماندن کار، مطالبه لازم را بنمایند تا حق مردم قم بیش از این پایمال نشود.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdciwpar.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

حاجی رضا
یعنی نظر شما اینه که بخشی ازپلی که میتواند مورد استفاده قرار گیرد ومردم از آن بهره مند شوند رو افتتاح نکنند
شاید کارهای جزیی این پل به درازا بکشه ودرواقع پل بسته بمونه تا کی
خواهشا منطقی گزارش تهیه کنید
اگه واقعا به فکر مردم هستید
سیدعلی
جناب حاجی رضا، نظر نویسنده به نظر این میاد که از پل بهره برداری بشه ولی افتتاح رسمی تا پایان همه پروژه صورت نگیره.
چون افتتاح نیمه کاره توسط رئیس مجلس تنها به نفع پیمانکار بی کفایت آن تمام می شود.
حسن
آقای حاجی رضا باهوش لطفا کمی فکر نکنید کسی نگفت که پل مورد استفاده مردم قرار نگیرد بلکه به آقای لاریجانی به نشانه اعتراض به این فاجعه در این مراسم شرکت نکنید که حرف درستی است