چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 48665
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

ادامه راه رزمندگان دفاع مقدس با مدافعان حرم است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه امروز ادامه راه رزمندگان دفاع مقدس با مدافعان حرم است، گفت: ارزش‌های دفاع مقدس باید حفظ و به جامعه منتقل شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم: ادامه راه رزمندگان دفاع مقدس با مدافعان حرم است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم: ادامه راه رزمندگان دفاع مقدس با مدافعان حرم است
به گزارش قم نيوز، سید احمد حسینی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر که به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در تالار همایش کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، ضمن تبریک قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: از استان قم 130 زن شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی بابیان اینکه 35 سال از سالروز فتح خرمشهر می‌گذرد، تصریح کرد: فتح خرمشهر به‌مثابه فتح الفتوح و فتح پیامبر گرامی اسلام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: آنچه که امروز بیش از پیش اهمیت دارد درس‌هایی است که باید از ایثار و شجاعت رزمندگان دفاع مقدس گرفت.

حسینی با تأکید بر اینکه حضور رزمندگان در آن برهه زمانی خلق حماسه بود، تصریح کرد: خدماتی که خواهران، مادران و همسران رزمندگان پشت جبهه‌ها ارائه می‌کردند فراموش ناشدنی است.

وی با بیان اینکه امروز ادامه راه رزمندگان دفاع مقدس با مدافعان حرم است، گفت: این ارزش‌ها باید حفظ و به جامعه منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم بابیان اینکه ارزش گذشت که در جامعه ترویج یافته ناشی از فداکاری خانواده‌های رزمندگان است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین واقفان جامعه، همسران و مادران شهدا هستند که جایگاهی بی‌بدیل برای بانوان ایجاد کرده است.

حسینی، فتح خرمشهر را حماسه‌ای بی‌بدیل عنوان و بیان کرد: امام خمینی (ره) در راستای عملیات فتح المبین پیام دادند که بازوی رزمندگان اسلام را می‌بوسم و در عملیات آزادسازی خرمشهر نیز پیام دادند که فتح خرمشهر فتح ارزش‌هاست که نشان از اهمیت این دو عملیات دارد.

وی بابیان نقل خاطره یکی از فرماندهان اتحاد جماهیر شوروی در بازدید از قسمت‌هایی از ایران که توسط رژیم بعث به تصرف در آمده بود، تصریح کرد: وی در خاطراتش نقل کرده بود اگر ارتش آمریکا و شوروی هم بیایند و برای آزادسازی این مناطق وارد جنگ شوند باز هم خطوط رژیم بعث شکسته نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم ادامه داد: امام خمینی (ره) در مقابل این‌گونه سخنان فرمان حصر آبادان را صادر کردند و جوانان این مرز و بوم به پیروی از پیر مرادشان نسبت به آزادسازی مناطق اشغالی اقدام کردند.

وی بابیان اینکه دفاع مقدس را فقط نباید به‌ منزله یک جنگ تلقی کرد، گفت: دفاع مقدس درس ارزش‌های انقلاب، درس ایثار و شهادت بود که باید برای نسل‌های آینده تبیین شود و گذشتگان نیز از آن باید به‌عنوان الگو بهره ببرند.

حسینی ادامه داد: پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد پویایی و رشد آن هستیم که این حیات طیبه فقط با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ادامه یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به شمار زنان شهیده در کشور گفت: 7 هزار زن شهیده در کشور وجود دارد که از این شمار 130 نفر آنان به قم مربوط می‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwqa5.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما