شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 22645

فعالیت 25 مبلغ در فضای اینترنت در زمینه فرق و ادیان

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از فعالیت 25 مبلغ در فضای اینترنت در زمینه فرق و ادیان خبر داد.
فعالیت 25 مبلغ در فضای اینترنت در زمینه فرق و ادیان
حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی با بیان اینکه اداره‌کل ادیان و فرق در زمینه تهیه و توزیع ۳ هزار جلد کتاب فعالیت کرده است اظهار کرد: مظلومیت برترین بانو، شناخت صحابه،‌ خلافت غصب شده و حق با کیست از جمله عناوین این کتاب‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ بروشورهای آموزشی و تبلیغی شامل زرتشت، نقد بهائیت، معرفی اجمالی عرفان‌های نوظهور و نقد وهابیت تهیه شده است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی با ۳ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب خبر داد و افزود:‌ منابع علمی مورد نیاز گروه‌های علمی، اساتید و دانش‌پژوهان فرق و ادیان تهیه شده و پیگیری لازم برای تولید مقالات مرتبط با فرق و ادیان توسط دانش‌پژوهان انجام شده است.

وی راه‌اندازی کلوپ‌های پژوهشی فرق و ادیان، تهیه سیر مطالعاتی برای طلاب و دانشجویان در موضوعات فرق و ادیان، تهیه هفت لوح فشرده شامل اطلاعات لازم برای متعلمان دوره‌های آموزشی فرق و ادیان و تهیه سرفصل‌های آموزشی نقد فرق و ادیان به صورت مقدماتی و تکمیلی در هفت گرایش را از فعالیت‌های پژوهشی و پشتیبانی علمی اداره‌کل ادیان و فرق ذکر کرد.

نبوی با اشاره به تدوین جزوات مناسب برای استفاده اساتید و متعلمان گفت: این جزوات شامل نگاهی به فرضیه جذب، شاخص‌های مشترک عرفان‌های نوظهور، وهابیت در یک نگاه، شناخت اجمالی اهل حق، حقیقت بهائیت و برگی برای بیداری است.

وی با بیان اینکه پایگاه جامع ادیان، فرق و مذاهب به آدرس www.adyannet.ir راه‌اندازی شده است گفت: ۲۵ مبلغ در فضای اینترنت برای نقد فرق و ادیان فعالیت می‌کنند و همچنین پاسخگویی اینترنتی، مشاوره، طرح سوال علیه فرق و ادیان انحرافی و رصد فعالیت اتباع فرق و ادیان در فضای مجازی فعال‌سازی شده است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه به اعزام مبلغ فرق و ادیان اشاره کرد و گفت: همکاری با هجرت برای اعزام بلند مدت طلاب آموزش دیده به برخی شهرستان‌های کشور صورت گرفته است.

وی عنوان داشت: اعزام مبلغ فرق و ادیان در زمینه وهابیت به شهرهای سیستان و بلوچستان، زاهدان، سراوان، اردبیل، نمین، بیرجند، مشهد، کرمانشاه،‌ شیراز، در زمینه بهائیت به شهرهای خسروشهر،‌ رجایی‌شهر، نائین، مرودشت، شیراز و در زمینه صوفیه به شهرهای بروجرد، شهرزاد،‌ صحنه، میاندوآب صورت گرفته است.

نبوی یادآور شد: بسته فرهنگی در زمینه عرفان‌های کاذب شامل کتاب کاوشی در معنویت‌های نوظهور، روش نقد نحله‌های انحرافی، جزوه شاخص‌های مشترک عرفان‌های نوظهور و بروشور معرفی عرفان‌های نوظهور تهیه شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciwqar.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما