سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 46225
مديركل كميته امداد امام خميني استان قم:

16 هزار و 131 خانوار زیرپوشش كميته امداد قم هستند/ پيگيري اشتغال پايدار براي خانواده‌ها

قم نيوز : قم نیوز: مديركل كميته امداد امام خميني استان قم گفت: اکنون در کمیته امداد قم 16 هزار و 131 خانوار زیرپوشش داریم و معیشت‌بگیر هستند.
16 هزار و 131 خانوار زیرپوشش كميته امداد قم هستند/ پيگيري اشتغال پايدار براي خانواده‌ها
به گزارش قم نیوز، اکبر میرشکار بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در مجتمع تربیتی اقامتی حضرت معصومه(س) قم برگزار شد اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی با نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب تأسیس شد و تنها دستگاه و نهادی است که اسم امام خمنیی(ره) در آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد طرح‌ها و برنامه‌هایی به ویژه در زمینه توانمندسازی، اشتغال، مباحث فرهنگی و سایر خدمات به خانواده‌ها ارائه می‌دهد بنابراین امروز جمعیت قابل توجهی از خانواده‌ها توانستند منشأ خیر و برکت شوند حتی خیلی از آنها حامی هستند و به جای دریافت کمک در حال کمک‌رسانی به دیگران هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به عملکرد کمیته امداد گفت: در این سال‌ها بیش از ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده اکنون در کمیته امداد قم ۱۶ هزار و ۱۳۱ خانوار زیرپوشش و معیشت‌بگیر هستند که با اعضای خانواده جمعیتی معادل ۳۷ هزار و ۲۷۸ نفر را شامل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از بعد خانوار ۶.۶ درصد از جمعیت خانوارهای کل استان زیر پوشش هستند که از بعد نفر در حدود ۳.۳ درصد را شامل می‌شود نزدیک به ۱۱ هزار نفر از کل افراد زیرپوشش زن سرپرست خانوار هستند که از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

میرشکار با بیان اینکه هزار و ۸۹۰ نفر یتیم زیر پوشش هستند گفت: با تلاش حوزه مشارکت‌های مردمی نزدیک به ۲۲ هزار و ۸۵۸ حامی برای خدمت‌رسانی جذب شده‌اند هر یتیم به طور میانگین بیش از ۹ حامی دارد و ماهیانه نزدیک به ۲۶۸ هزار تومان به حساب فرد واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان نیز بیش از ۲۶ هزار نفر بیمه امداد در قم هستند که دفترچه‌ها و کارت‌هایی دارند در سال جاری ۱۲۵ میلیارد ریال برای درمان مددجویان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۲۸ نفر دانش‌آموز از این خانواده‌ها زیرپوشش هستند گفت: در کل کشور سرانه ۲۰ هزار تومان به دانش‌آموزان زیرپوشش پرداخت کردند ولی در استان قم ۱۲۰ هزار تومان برای لوازم التحریر، لباس و پوشاک پرداخت شد.

وی عنوان کرد: ۷۸۴ نفر دانشجو در قم زیرپوشش هستند که این دانشجویان ابتدای مهر ۱۵۰ هزار تومان برای پوشاک دریافت کردند دانشجویانی که در دانشگاه دولتی مشغول تحصیل هستند دریافتی ماهیانه به عنوان کمک هزینه تحصیلی دارند.

میرشکار با اشاره به بیمه شدن ۳ هزار و ۷۳۶ خانواده از چند سال گذشته گفت: کسانی که به مرحله بازنشستگی می‌رسند مستمری امداد آنها نیز قطع می‌شود ماهیانه حقوقی از تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه ازدواج اشاره کرد و افزود: در حوزه ازدواج در ۱۰ ماهه سال جاری ۶۹۶ مورد کمک هزینه ازدواج به میزان ۳ میلیون تومان پرداخت شد می‌توان بیان کرد. حدود ۱۰ درصد از ازدواج‌هایی که انجام می‌شود از امداد کمک دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم عنوان کرد: علاوه بر سرانه ازدواج کسانی که علاقه‌مند باشند تا ۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه از صندوق دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: کمیته امداد به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است گفت: ایجاد درآمد برای خانواده‌ها پیگیری می‌شود که از بسیاری از امور دیگر مهمتر است.

میرشکار عنوان کرد: فردی که به شرکتی برای کار معرفی می‌شود تا دو سال حق بیمه را کمیته امداد پرداخت می‌کند که انگیزه و تشویقی برای کارفرما است تا نیرو را جذب کند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdciwra5.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما