يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 30015
قم نیوز گزارش می‌دهد:

بی‌اعتنایی شورای شهر قم به مردم با انتخاب شهردار جدید در جلسه غیرعلنی

قم نيوز : قم نیوز: برخی اقداماتی که در انتخاب شهردار جدید قم صورت گرفته است از عدم پاسخگویی شورای شهر قم به مردم در بخش مدیریت شهری حکایت دارد.
بی‌اعتنایی شورای شهر قم به مردم با انتخاب شهردار جدید در جلسه غیرعلنی
به گزارش قم نیوز، درست یک هفته از اعلام رسمی انتخاب شهردار جدید قم می گذرد؛ انتخابی که پس از یک دوره یک ماه و نیمه تاخیر صورت گرفت.

گذشته از اینکه انتخاب شهردار از میان بیست کاندید مطرح که به نمونه ای از آنها می توان به شهردار سابق اصفهان و مشهد و همچنین گزینه پر حاشیه ای مثل شهردار سابق قم یعنی محسن عابدینی پور اشاره کرد کار آسانی نبود اما در نهایت باقری با احتساب 16 رای از 21 رای شورا به عنوان شهردار قم انتخاب شد.

اما باقری که سابقه مدیریت سازمان مدیریت بحران کشور، فرماندهی در دوران دفاع مقدس و شهرداری منطقه 14 تهران را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد باید بداند انتخاب او به عنوان شهردار جدید قم تا چه میزان برای او مسئولیت به همراه دارد و حداقل باید همانند محمد دلبری شهردار سابق که به خوبی توانسته بود سکان شهرداری را به دست گیرد، عمل کند.

اما سوالاتی در مورد نحوه انتخاب شهردار جدید وجود دارد که شورای شهر باید پاسخگوی این سوالات باشد و اذهان عمومی را در مورد این انتخاب روشن کند.

در ابتدا باید نحوه انتخاب شهردار جدید مشخص شود چرا که شورای شهر قم در اقدامی دور از شان نمایندگی مردم، مردم را در انتخاب شهردار جدید نامحرم دانست و در جلسه ای غیر علنی شهردار را انتخاب کرد.

حال باید دلیل این اقدام روشن شود و مشخص شود چرا شورای شهر مردم را محرم ندانست و حتی برنامه های شهردار جدید را برای مردم تبیین نکرد و اجازه شرکت خبرنگاران در جلسه ای که کاندیداهای شهرداری قم به ارائه برنامه می پرداختند را نداد.

موضوع دیگری که این روزها سبب تعجب همه مردم شهر قم شده است بی توجهی به قانون در شورای شهر و توسط شهردار جدید است زیرا این روزها شاهد دیدارهای پی در پی شهردار تایید نشده قم با مراجع تقلید هستیم.

دیدار با مراجع تقلید شاید خود فی نفسه ایرادی نداشته باشد اما وقتی شهردار جدید یک کلانشهر مانند قم آن هم بدون حکم تایید از سوی وزارت کشور به دیدار مراجع تقلید می رود این گونه به ذهن می رسد که اولا حکم وزارت کشور فاقد ارزش است و در ثانی گویا آقایان خیالشان از نتیجه نهایی انتخابشان به قدری راحت است که نیازی به تایید وزارت کشور ندارند و نتیجه کار برایشان واضح است.

از سوی دیگر این گونه اقدامات شبهه ای مانند وجود لابی ها را در ذهن متصور می کند و این احتمال را قوت می بخشد که شهردار قم پیش از این با هماهنگی مطرح و انتخاب شده است.

با این همه انتخاب باقری به عنوان شهردار جدید قم انجام شده است و باید پس از تایید حکم او توسط وزارت کشور منتظر اقدامات او در شهر قم باشیم.

هرچند عملکرد خوب دلبری در دوره قبل سطح توقع از شهردار جدید را بالا برده است و قطعا اقدامات او در مدیریت شهری با اقدامات دلبری مقایسه خواهد شد اما باید منتظر ماند و نتیجه انتخابات مخفیانه شورا را در آینده نزدیک به نظاره نشست.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdciwuap.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما