يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 50095
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم:

مهرورزي و دستگيري از نيازمندان پيام زكات فطره است

قم نيوز : قم نيوز: نایب رئيس مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم گفت: پيام زكات فطره مهرورزي، ديگر گرايي، دستگيري و چاره‌سازي در خرد جمعي براي نيازمندان جامعه است.
مهرورزي و دستگيري از نيازمندان پيام زكات فطره است
مهرورزي و دستگيري از نيازمندان پيام زكات فطره است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: نماز عید فطر نماد وحدت، انسجام و بندگی خدا است حضور امت اسلام در نماز عید و استماع خطبه‌های خطیب نماز از جمله عباداتی است که کارکرد و جلوه سیاسی، دینی و اجتماعی دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان اینکه زن و مرد در نماز عید فطر شرکت می‌کنند گفت: آنها به این وسیله رغبت و میل باطنی خود را به اجرای دستورات الهی به نمایش می‌گذارند زیرا به واسطه 30 روز روزه‌‌داری، تحمل تشنگی و گرسنگی در مسیر کمال قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نماز عید فطر نشانه تشکر از خدا است زیرا چنین فرصتی برای درک عرفان ناب از زوایای دین در اختیار بندگان قرار گرفته است و نماز عید رغبت مسلمانان به بندگی و عبادت را نشان می‌دهد.

رضوی‌مهر عنوان کرد: نماز عید همایش سراسری جهان اسلام در زمینه آمادگی در برابر مخالفان کتاب خدا، سنت نبوی و خاندان پیامبر اکرم(ص) است. نماز عید فطر دریای پرخروش سیل جمعیت خداجو را به نمایش می‌گذارد تا سایر ادیان و مکاتب این ظهور را از نزدیک شاهد باشند.

وی با اشاره به اعمال روز عید فطر گفت: بندگان 30 روز اوامر الهی را تمرین کردند و در روز عید فطر این اوامر تجلی عینی و ظهور واقعی پیدا می‌کند. غسل کردن، پرداخت فطریه، اقامه نماز، ذکر استغفار، سبحان‌الله، الحمدلله و الله اکبر از اعمال روز عید فطر است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم به فلسفه زکات فطره اشاره کرد و افزود: با پرداخت زکات فطره برطرف کردن نیاز فقرای جامعه برای سلامت جسم و روح پیگیری می‌شود و می‌توان بیان کرد پیام زکات فطره مهرورزی، دیگرگرایی، دستگیری و چاره‌سازی برای نیازمندان جامعه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwuaw.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما