شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 46865
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم خبر داد

اجرای 20 پروژه مهم شهری در سال 96 / اطلس نیازمندی‌های محلات تدوین می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: برای سال 96 بالغ بر 20 پروژه مهم را در دستور کار داریم که تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس، فاز سوم بلوار آیت‌الله بروجردی، تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر، کلنگ‌زنی 10 مجموعه فرهنگی و تفریحی در مناطق هشتگانه از آن جمله است.
اجرای 20 پروژه مهم شهری در سال 96 / اطلس نیازمندی‌های محلات تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته چرخ شهرداری به راه افتاده است اظهار کرد: با اقداماتی که صورت گرفت 700 میلیارد تومانی که بدهکاری دولت به شهرداری بود در مسیری قرار گرفت که مجبور شدیم آن را از صکوک به اسناد خزانه تبدیل کنیم که اواخر سال این مطلب با حمایت نمایندگان مردم قم در مجلس به تصویب رسید و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اوراق دوساله است افزود: 890 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری نیز قبلا تهاتر شده بود و به زودی با این اقدامات بخش عمده بدهی‌ها تسویه شده و تنها بخش اندکی از آنها باقی می‌ماند.

شهردار قم با تاکید بر تصویب برنامه قم 1400 خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری در سال 96 نیز نزدیک به 2 هزار و 200 میلیارد تومان به تصویب رسید که البته فاینانس مترو نیز به آن اضافه خواهد شد که نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تحقق بودجه در شهرداری قم گفت: اگر برنامه نداشته باشیم نمی‌توانیم به درستی وضعیت تحقق بودجه را بررسی کنیم اما آنچه که بررسی شده نزدیک به 101 درصد بودجه سال 95 تحقق پیدا کرد که این حاکی از پایداری و ثبات اجرایی در شهرداری است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در سال‌های گذشته کمتر از 70 درصد بودجه شهرداری محقق می‌شده است افزود: این نشان می‌دهد که مسیر درست بوده و هدفگیری عاقلانه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اتمام اکثر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری خاطرنشان کرد: زیرگذر 15 خرداد نیز قرار بود که در هفته نخست تعطیلات افتتاح شود به دلیل بارندگی، مشکلاتی در روند روسازی ایجاد شد و ما آماده آسفالت زیرگذر و بازگشایی آن پس از اتمام بارندگی هستیم.

شهردار قم به بهره‌برداری از فاز دوم پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی اشاره کرد و گفت: فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی بازگشایی شده و مردم از آن استفاده می‌کنند و به زودی مراسم افتتاح رسمی این بلوار نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی مطلوب شهرداری در ستاد نوروزی بیان کرد: سه مورد از کمپ‌های ما کامل در اختیار زائرین برای اسکان موقت بوده که از آن جمله کمپ امام رضا، فدک و غدیر است که نظم خوبی در شهر ایجاد کرده و چادرخواب در سطح شهر نداشتیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اقبال خوب مسافران برای حضور در کمپ فدک تصریح کرد: این نشان می‌دهد که زمینه‌ای در حال ایجاد برای نظم‌دهی به شهر است و تمام عزم شهرداری بر این است که در نوروز نظم و سیما و منظر شهری حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای تحقق شعار رهبری در سال 96 گفت: برای سال 96 بالغ بر 20 پروژه مهم را در دستور کار داریم که تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس، فاز سوم بلوار آیت‌الله بروجردی، تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر، کلنگ‌زنی 10 مجموعه فرهنگی و تفریحی در مناطق هشتگانه و... از آن جمله است.

شهردار قم به راه‌اندازی 20 مجموعه ورزشی روباز در شهر قم در سال 96 اشاره کرد و افزود: تمام این امکانات وضعیت خوبی را در شهر قم ایجاد می‌کند و شاهد رفاه و آسایش بیشتر مردم خواهیم بود.

وی به انعقاد قرارداد افزودن 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم اشاره کرد و گفت: برای تمام پروژه‌هایی که برنامه‌ریزی کردیم بودجه پیش‌بینی شده و با عنایات حضرت معصومه(س) و مدیریت جهادی به دنبال تحقق رشد و توسعه شهر قم هستیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تعامل شهرداری با سازمان‌های داخل استان به ویژه مسجد مقدس جمکران، اوقاف و... بسیار خوب است گفت: ما آماده هرگونه همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه(س) هستیم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای تدوین اطلس نیازمندی‌های محلات قم بیان کرد: نزدیک به 180 محله در قم داریم که اگر بخواهیم برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم باید نیاز محلات را احصا کنیم.

شهردار قم به جزئیات برنامه شهرداری برای تدوین اطلس محلات اشاره کرد و افزود: با این اطلس در کنار برنامه قم 1400 می‌توانیم نیازمندی‌ها را مدیریت کرده و وضعیت خوبی را در شهر برقرار کنیم.

شهردار قم گفت: شهرداری کاملا در حال حاضر آماده است تا با این زیرساخت‌ها و برنامه بتواند روند خوبی را در شهر رقم بزند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciwva5.t1aqq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما