شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 12835
منبع : قم نیوز
مدیرکل امور استان‌های میراث فرهنگی خبر داد

حمایت از احداث کمپ‌های اقامتی ویژه زائران در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد که از احداث کمپ‌های اقامتی ویژه زائران در قم حمایت‌های لازم را داشته باشد.
حمایت از احداث کمپ‌های اقامتی ویژه زائران در قم
به گزارش قم نیوز، سیروس ابراهیمی در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار کرد: استان قم به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل بیت (س) ملجا و پناهگاه شیعیان و دوستداران اهل بیت است و مردم هر زمانی که فرصت داشته باشند به پابوسی حضرت مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز و تابستان قطعا زائران بیشتری به قم سفر کرده و در این شهر اقامت می‌کنند و مسئولان این استان نیز تلاش گسترده‌ای داشته‌اند تا امکانات لازم را برای زائران فراهم کنند.

مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مجموعه مراکز اقامتی و پذیرایی در قم در سال‌های اخیر چندین برابر شده است ولی این تعداد باز هم کفاف حضور گسترده مردم را نمی‌دهد و باید امکانات لازم برای اقامت زائران و مسافران در قم مهیا شوند.

وی با اشاره به خدمت رسانی صورت گرفته در نوروز ۹۲ به زائران بیان کرد: در استان قم معاونت زائران در استانداری شکل گرفته است و این معاونت در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی موفق عمل کرده‌ است.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت احداث کمپ‌هایی ویژه استقرار زائران بیان کرد: پیشنهاد من این بود که اعتباری در سال ۱۳۹۲ از سوی استانداری تخصیص داده شده و مشاوری قوی انتخاب شود تا مکان نمایی برای احداث کمپ‌هایی با سازه‌های سبک و در شان زائر در چند نقطه از سطح شهر قم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: پس از مکان نمایی با کار مشارکتی باید نسبت به احداث این کمپ‌ها اقدام شود و اگر پیگیری لازم صورت گیرد ممکن است در سال ۹۲ نیز بخشی از این کار به سرانجام برسد و سازمان میراث فرهنگی نیز حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را خواهد داشت و نسبت به تخصیص اعتبار اهتمام دارد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciwvaz.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما