شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 36785
رئیس کمیته امداد امام خمینی:

اقتصاد کنونی کشور فقرآفرین است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: مردم قم باید سرآمد خیران ایران باشند و کمیته امداد امام خمینی این استان باید در آینده با استفاده از ظرفیت‌های موجود از برخی نقاط محروم استان‌های مجاور نیز حمایت کند.
اقتصاد کنونی کشور فقرآفرین است
به گزارش قم نیوز، پرویز فتاح ظهر امروز در جشن شکرانه خانه‌دار شدن هزار خانواده نیازمند قمی که در سالن همایش‌های ساختمان شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه زندگی امام خمینی(ره)‌ فقیرانه بوده است، اظهار کرد: با رفاه‌طلبی نمی‌توان طرف‌دار محرومان شد، فلسفه انقلاب اسلامی حمایت از محرومان است.

وی با بیان اینکه حمایت از فقیران در حاشیه انقلاب اسلامی قرار نگرفته است، تصریح کرد: مردم ولی نعمت نظام اسلامی هستند و جایگاه آنها از مسئولان نظام بالاتر است، مسئولان بخش‌های مختلف نظام اسلامی باید نسبت به این موضوع آگاهی مناسبی داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی مسئولان نظام اسلامی را مددجو خواند و عنوان کرد:‌ همه مردم نسبت به خداوند نیازمند هستند و باید برای رسیدن به سرچشمه خوبی‌ها تلاش کنند.

وی حمایت از مستضعفان را از ویژگی‌های افراد مومن برشمرد و ادامه داد: افراد فقیر جامعه در جایگاه معنوی خاصی قرار دارند و برخی از آنها می‌توانند مسئولان نظام را به خداوند نزدیک‌تر کنند.

فتاح رسیدگی به محرومان را از خواسته‌های شهیدان دانست و تصریح کرد: افرادی بیت‌المال را غارت کرده با نظام همراه نبوده و مشکلات بسیاری برای مردم و دولت ایجاد کرده‌اند اما افرادی که به سختی وام‌هایی را دریافت می‌کنند به شیوه مناسبی این مبالغ را به بانک‌ها بازگردانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه فقرا در راهپیمایی‌ها و انتخابات نقش اصلی را بر عهده دارند، یادآور شد: جایگاه مستضعفان در مکتب امام خمینی(ره) مشخص است و نباید این افراد را سبب ترویج آسیب‌های اجتماعی بدانیم بلکه باید به آنها به عنوان خانواده‌هایی که افرادی همانند شهید رجایی را تربیت می‌کنند، نگاه کنیم.

فتاح با اشاره به اینکه نخبگی در جامعه اسلامی موج می‌زند، مطرح کرد: هدف اصلی کمیته امداد خودکفا کردن، استقلال اقتصادی و خوداشتغالی خانواده‌ها و تامین منازل مورد نیاز به عنوان یکی از نیازهای مهم در راستای تحقق این اهداف است زیرا این اقدام بسیاری از مشکلات محرومان را برطرف می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه خیرین کوتاه‌ترین راه را برای رسیدن به بهشت انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: مسئولان هر اقدامی انجام می‌دهند عمل به رسالت خودشان است، نظام اسلامی به حمایت از مستضعفان افتخار می‌کند.

وی از جایگاه استان قم در میان دیگر استان‌های کشور یاد کرد و افزود: مردم قم باید سرآمد خیران ایران باشند و کمیته امداد امام خمینی این استان باید در آینده با استفاده از ظرفیت‌های موجود از برخی نقاط محروم استان‌های مجاور نیز حمایت کند.

فتاح با تاکید بر اینکه کمیته امداد واسطه خیرین و نیازمندان است، اظهار کرد: اقتصاد کنونی کشور فقرآفرین است که امیدواریم با چرخش تولید و اشتغال بار تحمیلی بر دوش کمیته امداد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: خیرین قمی خواسته امام خمینی(ره) و آرمان‌های اسلام را دنبال می‌کنند و جایگاه آنها در نظر خداوند متعال محفوظ است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciwyap.t1aqv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما