شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 44155
منبع : خبرگزاری فارس

جایگاه خطرناک صبا در رده‌بندی لیگ برتر/ صبای قم برابر سپاهان محکوم به جبران ناکامی‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم در سیزدهمین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان صف‌آرایی می‌کند.
جایگاه خطرناک صبا در رده‌بندی لیگ برتر/ صبای قم برابر سپاهان محکوم به جبران ناکامی‌هاست
به گزارش قم نیوز،  دیدارهای هفته سیزدهم از نیم‌فصل نخست بازی‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه آغاز می‌شود اما صبای قم در روز دوم دیدارهای این هفته برابر میزبان خود فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به میدان خواهد رفت.

*اوضاع بر وفق مراد صبای قم نیست

در 12 هفته سپری شده از بازی‌های این فصل لیگ برتر فوتبال ایران اوضاع بر وفق مراد صبای قم نبوده و تیمی که با سیزدهمین حضور خود در تاریخ 16 دوره‌ای رقابت‌های جام خلیج‌فارس یکی از با سابقه‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر فوتبال به شمار می‌رود، اکنون در جایگاه خطرناکی از جدول جای گرفته است.

تیمی که در هیچ یک از 12 دوره قبلی حضور خود در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران بین تیم‌های فانوس به دست جدول نبوده اما اکنون در شرایط بدی قرار گرفته و چنانچه روند چند هفته اخیر را همچنان ادامه بدهد چه بسا آرام آرام به خطر سقوط نزدیک و نزدیک‌تر شود.

*صبا نیازمند تدبیر مدیریت خود و درایت کادر فنی

نماینده فوتبال استان قم در 12 دوره قبلی حضور خود در لیگ برتر به جز یک دوره که در بین 18 تیم به مقام سیزدهم رسید و یک دوره دیگر نیز در بین 18 تیم یازدهم شد، هیچ‌گاه چنین شرایطی که امسال در شانزدهمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران با آن دست به گریبان است، روبه‌رو نشده بود.

صبا حالا در وضعیتی قرار گرفته که فقط با تدبیر مدیریت خود و درایت کادر فنی، همدلی بازیکنان و غیرت و تعصب تک تک مهره‌های خود می‌تواند از این وضعیت خارج شود، هنوز راهی طولانی تا پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باقی مانده اما صبا نباید حریفان آتی را دست کم بگیرد و آنها را آسان تصور کند.

 * تنها یک پیروزی در 12 مسابقه برای صبای قم

تیمی که در 12 هفته سپری شده از بازی‌های این فصل تنها یک برد کسب کرده باید مورد بازنگری قرار بگیرد، گویا مشکلاتی در صبای قم وجود دارد که تنها اعضای این تیم می‌توانند آن را در درون تیم حل و برطرف کنند تا صبا بار دیگر جان گرفته و مقابل حریفان لیگ برتر با تمام توان خود به میدان برود.

هر هفته که از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور می‌گذرد، بازی‌ها به مراتب سخت‌تر از قبل می‌شود و کار برای نماینده قم برابر رقبای لیگ برتری سخت و سخت‌تر می‌شود اما چنانچه صبا بخواهد با همین روند به بازی‌های لیگ ادامه بدهد، چاره‌ای جز تداوم حضور در سراشیبی سقوط ندارد.

* مشکلات داوری و تبعات منفی برای صبا

صبا در هفته‌های سپری شده از لیگ برتر به جز یکی دو مسابقه، در سایر دیدارهای خود از نظر فنی عملکرد بدی نداشته اما گویا کادر فنی این تیم باید به شکلی جدی در تصمیمات فنی خود بازنگری کنند و مدل جدیدی از صبا را در مقابل حریفان لیگ برتری به میدان بفرستند.

اگر چه مشکلات داوری در هفته‌های گذشته از لیگ شانزدهم برای صبای قم تبعات منفی به دنبال داشته و امتیازهای زیادی از این تیم گرفته اما از سوی دیگر باید در نوع تفکر مربیان صبا نیز واقعا تغییر و تحولاتی صورت بگیرد، زیرا اتفاقاتی که در بازی‌های اخیر صبای قم رخ می‌دهد، ریشه فنی دارد.

به کارگیری بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی اتفاق جدیدی است که در هفته‌های اخیر لیگ برتر، به طور کاملا مشخص برای صبای قم بار منفی داشته و نمونه آخر آن در بازی با استقلال تهران رخ داد و حالا باید منتظر ماند و دید در بازی هفته پیش‌رو مقابل سپاهان چه خواهد شد.

* نیاز بازیکنان صبا به تقویت روحی و روانی

عملکرد بازیکنان صبای قم در هفته‌های اخیر به ویژه از نظر دریافت کارت‌های رنگی نشان می‌دهد که آنها باید از نظر روحی و روانی نیز باید تقویت شوند و این ماموریت کادر فنی تیم صبای قم است که از این نظر مراقب تک تک مهره‌های خود باشند، شکی نیست که صبا از نظر مهره در مقایسه با دیگر تیم‌های لیگ برتری با کمی و کاستی مواجه است اما با همین داشته‌ها نیز صبا می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد.

صبایی‌ها نباید به این امید بنشینند که فقط 12 هفته از لیگ برتر سپری شده، بلکه در 18 هفته آینده بازی‌ها به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر خواهد شد و صبا کار سختی در پیش دارد و نماینده فوتبال قم باید از همین هفته و دیدار حساس مقابل سپاهان در روند نتیجه‌گیری خود در هفته‌های اخیر لیگ برتر تغییر ایجاد کند.

* رویارویی صبا با 3 حریف سرشناس در هفته‌های پایانی نیم‌فصل

حریفان صبای قم در سه هفته پایانی نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور همگی رقبای مطرح و سرشناسی هستند که از نظر بودجه و امکانات و همچنین از نظر مهره و بازیکن شرایط به مراتب بهتری از صبای قم دارند و صبا باید مراقب این سه بازی تا قبل از نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر باشد تا در آن مقطع کمبودها و کاستی‌های خود را با جذب مهره‌های کارآمد رفع کند.

صبای قم ابتدا به میهمانی پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های لیگ برتر یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان می‌رود، در هفته چهاردهم میزبان تیم بالای جدولی نفت تهران است و در هفته پایانی نیم‌فصل لیگ شانزدهم نیز باید در میهمانی استقلال‌صنعتی قهرمان فصل قبل لیگ برتر به میدان برود.

*2 امتیاز از 5 میهمانی لیگ شانزدهم در کارنامه صبا

صبای قم در هفته سیزدهم جام خلیج‌فارس ششمین بازی خارج از خانه این فصل را برگزار می‌کند در حالی که از میهمانی‌های لیگ شانزدهم در پنج بازی قبل سه باخت و دو تساوی کسب کرده و از 15 امتیازی که در خارج از خانه توزیع شده تنها دو امتیاز به دست آورده است.

صبای قم پیش از این در خانه تیم‌های پیکان تهران و سیاه‌جامگان خراسان به تساوی رسیده و از میزبانان خود دو امتیاز گرفته است اما در میهمانی تیم‌های پرسپولیس تهران با یک گل، فولاد خوزستان با دو گل و تراکتورسازی تبریز با نتیجه دو بر یک شکست خورده است.

*تفاضل گل منفی صبا در 12 مسابقه لیگ برتر

نماینده فوتبال استان قم از مجموع 12 بازی قبل خود تا مصاف هفته سیزدهم لیگ برتر با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان تنها 9 امتیاز کسب کرده و با این شرایط در مکان چهاردهم جدول رده‌بندی جای دارد، جایگاهی که بین فانوس به دست‌های لیگ شانزدهم محسوب می‌شود.

فوتبالیست‌های صبای قم در دیدارهای خارج از خانه این فصل چهار گل به ثمر رسانده‌اند اما در مقابل میزبان‌های خود هشت گل خورده‌اند، در حالی که در بازی‌های خانگی لیگ شانزدهم نیز پنج گل زده‌اند و در مقابل میهمانان خود هفت گل خورده‌اند تا تفاضل گل منفی 6 داشته باشند.

*7 امتیاز از 7 مسابقه نتیجه عملکرد صبا در بازی‌های خانگی

صبا در بازی‌های خانگی این فصل نیز هفت بار به میدان رفته است و از این تعداد مسابقه، یک برد، چهار تساوی و دو باخت در کارنامه دارد تا هفت بازی خانگی این فصل برای صبا هفت امتیاز در بر داشته باشد و نماینده فوتبال قم تنها سه امتیاز با آخرین تیم جدول رده‌بندی فاصله داشته باشد.

صبا از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که در ورزشگاه یادگار امام قم با یک گل تیم سایپا تهران را مغلوب کرد تا کنون طعم برد را نچشیده و در واقع از 12 مسابقه تنها یک برد در کارنامه دارد و با این شرایط باید تمام توان خود را برای مصاف این هفته با سپاهان به کار بگیرد.

*جدال با سپاهان اصفهان در ششمین میهمانی لیگ شانزدهم

بعد از تمام این اتفاقات، این هفته شاگردان عبدالصمد مرفاوی در دیداری حساس از سیزدهمین هفته رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 15:15 دقیقه عصر روز جمعه 19 آذر ماه در ورزشگاه نقش جهان به مصاف تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان می‌روند.

صبای قم در شرایطی برای انجام ششمین بازی خارج از خانه این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران آماده می‌شود که هم اکنون از 12 مسابقه 9 امتیاز کسب کرده و در مکان چهاردهم جدول رده‌بندی جای دارد و سپاهان با کسب 15 امتیاز تیم رده دهم جدول محسوب می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciwza5.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما