جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 35155
منبع : فردو نیوز

مراسم مهر نبوی، کرامت حسنی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نگار: مراسم «مهر نبوی، کرامت حسنی»، روز پنجشنبه همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) در میدان آستانه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
مراسم مهر نبوی، کرامت حسنی در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز،مدیرکل بهزیستی استان قم در حاشیه برگزاری این مراسم و نمایشگاه «مهر نبوی(ص)، کرامت حسنی(ع)» در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این برنامه از ساعت های نخستین صبح امروز شروع شده است و تا ساعت ۲۲ امشب ادامه دارد که همچون سال های پیشین شاهد استقبال خوب مردم نیکوکار و خیر از این مراسم هستیم که به مدد نیازمندان آمده اند.

رضا سلیقه افزود: در این نمایشگاه غرفه فروش محصول های تولید شده توسط معلولان استان به صورت مستقیم در زمینه صنایع دستی و سایر لوازم به مردم عرضه می شود و ایستگاه نقاشی، غرفه آموزش کودکان و غرفه بینایی سنجی کودکان زیر شش سال از دیگر غرفه های این نمایشگاه است.

وی اعلام کرد: کارکنان سازمان بهزیستی استان قم نیز فردا و پس فردا در میدان آستانه برای دریافت کمک های انسان دوستانه مردم نیکوکار حضور دارند.

سلیقه، با اشاره به طرح شکرانه سلامت با عنوان «مهر نبوی(ص) کرامت حسنی(ع)» گفت: این طرح انجام یک کار خیر ساده است که علاقه مندان و نیکوکاران، در دهه آخر ماه صفر با مشارکت حداقل ۲۰ هزار تن با کمکی به میزان حداقل ۲۰۰ هزار ریال در راستای تامین هزینه مسکن و درمان نیازمندان می توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و در تامین هزینه مسکن یاری گر مددجویان این سازمان باشند.

مدیرکل بهزیستی قم خاطرنشان کرد: در سال قبل با کمک های مردمی و افراد نیکوکار بسیاری از افراد معلول و زیر پوشش سازمان بهزیستی استان قم صاحب خانه شدند و به مشکل های درمانی بسیاری از معلولان این استان رسیدگی شد.

وی با اعلام اینکه دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان توسط بهزیستی قم در حال ساخت است و بسیاری از معلولان در بخش سهم آورده با مشکل روبرو هستند، گفت: امسال ۳۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قم با مشارکت و کمک های مردمی تحویل داده شده است که در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز حدود چهار میلیارد ریال از سوی نیکوکاران برای مسکن مددجویان بهزیستی در قم جمع آوری شد.

سلیقه خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار واحد مسکونی به مددجویان این سازمان در استان قم تحویل داده شده است و بقیه واحدها نیز تا پایان سال آینده به آنها تحویل داده می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در استان قم ۲۲ هزار تن معلول داریم که بعضی از آنها برای تامین دارو و وسائل توانبخشی و بهداشتی خود نیازمند کمک هستند؛ همچنین بخشی از کمک های مردمی صرف هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه فرزندان معلولان استان می شود.

وی با بیان اینکه سه هزار خانواده بی سرپرست زیر پوشش بهزیستی استان قم قرار دارند، اعلام کرد: در استان قم ۴۰۰ تن ضایعه نخاعی، یک هزار و ۲۰۰ تن نابینا، چهار هزار و ۲۰۰ تن ناشنوان، چهار هزار و ۵۰۰ تن معلول ذهنی و چهار هزار و ۷۰۰ تن معلول جسمی و حرکتی وجود دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciwzap.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما