سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 51977
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

تصویب قانون «ممنوعیت پوشیه» در مدارس ایالت نیدرزاکسن آلمان

قم نيوز : قم نیوز: پارلمان ایالتی نیدرزاکسن در آلمان، با تصویب قانونی، زدن پوشیه و برقع را توسط دانش آموزان مدارس دولتی ممنوع اعلام کرده که این قانون در ادامه ماه آگوست به اجرا در می‌آید.
تصویب قانون «ممنوعیت پوشیه» در مدارس ایالت نیدرزاکسن آلمان
تصویب قانون «ممنوعیت پوشیه» در مدارس ایالت نیدرزاکسن آلمان
به گزارش قم نیوز، در پی مخالفت یک دانش آموز مسلمان به برداشتن پوشیه در یکی از مدارس ایالت نیدرزاکسن در آلمان، مقامات این کشور قصد دارند در ماه آگوست قانونی را به اجرا بگذارند که بر اساس آن زدن پوشیه در مدارس دولتی را برای دانش آموزان مسلمان ممنوع اعلام کنند.

به گفته رسانه‌های محلی آلمان، در پی تصمیم پارلمان ایالتی در رابطه با سیاست‌های آموزش و پرورش، دولت نیدرزاکس به زودی و در ماه اخیر ممنوعیت حجاب چهره، برقع و پوشیه را ممنوع می‌سازد.

هیات مدارس ایالتی نیز مقررات مربوط به این ممنوعیت را به زودی منتشر می‌کند.

در این میان والدین و بعضی نمایندگان گروه‌های مدارس در یک نشست پارلمانی، اعتراض‌شان را به این ممنوعیت اعلام کردند.

برهت کاسار، رئیس شورای دانش آموزان نیدرزاکسن با اعتراض به این ممنوعیت گفت: چنین دستورالعمل‌هایی حلال مشکل نیستند بلکه مشکلات مذهبی باید توسط خود مدارس و به صورت متقابل حل گردند.

مایک فینک، رئیس شورای والدین نیدرزاکس نیز گفت: تصمیم‌گیری درباره این مسائل باید به عهده خود مدارس گذاشته شود.

در یک سال گذشته مدارس این ایالت در آلمان بحث‌های مختلفی در خصوص دانش آموزانی داشتند که خواستار زدن پوشیه در کلاس درس بودند. قوانین مربوط به داشتن پوشش اسلامی، حجاب و انواع لباس‌های مذهبی برای زنان مسلمان در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آلمان متفاوت است.

برای مثال ایالت بایرن در آلمان در ماه گذاشته قانونی به تصویب رساند که بر اساس آن زدن پوشیه و برقع در اماکن عمومی از جمله مهدکودک‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز رای‌گیری را ممنوع اعلام شد. در ماه آوریل نیز قانون گذاران آلمانی یک ممنوعیت نسبی در رابطه با زدن پوشیه برای افسران و نظامیان ایجاد کردند. این درحالی است که ماده 4 قانون اساسی آلمان اعلام می‌کند که آزادی مذهبی یک حق بنیادی است. در این قانون آمده است: آزادی ایمان و  آگاهی و آزادی ابراز عقیده مذهبی یا فلسفی باید مصون باقی بماند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciy3aw.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما