يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 47477
منبع : خبرگزاری فارس
مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت(ع) جامعة المصطفي العالميه مطرح کرد

زندگی برپایه عقل و شرع خواسته امام موسي كاظم(ع) از شیعیان

قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت(ع) جامعة المصطفي العالميه گفت: امام موسي كاظم(ع) در فرمايشي بر پايه‌گذاري زندگي بر اساس عقل و شرع تأكيد كردند كه لازم است از آن تبعيت كنيم.
زندگی برپایه عقل و شرع خواسته امام موسي كاظم(ع) از شیعیان
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی امروز، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: در روایتی امام موسی کاظم(ع) فرمودند خداوند متعال دو دلیل، حجت و برهان برای مردم قرار داد، یکی درون جان انسان در قالب عقل و خرد بوده و دیگری شرع مقدس، پیام انبیا و  ائمه اطهار(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: شایسته است انسان زندگی خود را بر اساس این دو برهان و حجت الهی تنظیم و از پیروی از نیاکان و پیشینیان بدون خرد پرهیز کند.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه ممکن است انسان به حکم عقل یا شرع  عمل نکند گفت: مشاهده می‌شود بسیاری از مردم مسیری دیگر را طی می‌کنند یا به گونه‌ای دیگر زندگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر بر اساس نگرش اسلام و عقل زندگی کنیم زندگی ما نورانی می‌شود اکنون بسیاری از خرافه‌ها و آداب و رسوم نادرست در زندگی انسان راه پیدا کرده به عنوان مثال در ازدواج‌ها فرآیند طولانی طی می‌‌شود در حالی که اگر بخواهیم ازدواج درست بر اساس شرع مقدس و عقل داشته باشیم چنین پیچیدگی‌هایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیام امام موسی کاظم(ع) این است که انسان باید زندگی خود را بر اساس شرع مقدس در قالب وحی از سوی خدا و اولیای الهی تنظیم کند گفت: اگر این فرمایش امام موسی کاظم(ع) را  مبنای زندگی خود قرار دهیم بسیار آسان زندگی می‌کنیم.

عبدالمحمدی یادآور شد: مهم نیست دیگران چه طور زندگی می‌کنند بلکه مهم این است که کار ما خداپسندانه و خردمندانه باشد.

وی عنوان کرد: اکنون در بین جوانان و فرزندان آداب و رسومی وجود دارد که پایه شرعی و عقلی ندارد و این امر مشکلاتی برای جامعه به وجود می‌آورد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciy5a5.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما