سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 30457
در دیدار با طلاب جوان مطرح شد؛

توصیه‌های آیت‌‌الله علوی گرگانی مبنی بر لزوم حلم و بردباری طلاب

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه طلاب باید اهل تزکیه باشند، گفت: طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خویش و دارای حلم و بردباری باشند و در مسیری که انتخاب کرده‌اند، دچار تردید نشوند.
توصیه‌های آیت‌‌الله علوی گرگانی مبنی بر لزوم حلم و بردباری طلاب
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت شغل طلبگی در جامعه اظهار داشت: یک طلبه وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید به خوبی از عهده آن بر بیاید تا شخص مفیدی برای جامعه باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند می‌فرماید اهل علم باید تقوا داشته باشند و سپس به دنبال فراگیری علم بروند. تقوا برای انسان همانند ظرفی است که باید پاک و تمیز باشد تا بتوان در آن غذا خورد.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: طلبه نباید اهل دروغ و خیانت باشد بلکه باید وقار و حلم و تقوا داشته باشد و درکنار آن علم خویش را افزایش دهد و مشغول تحصیل علوم دینی شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب باید خدا‌شناس باشند عنوان کرد: انسان اگر معرفت خود را افزایش دهد فقط خداوند را می‌بیند و در همه کار‌ها خدا را ناظر اعمال خویش می‌داند.

وی با اشاره به لزوم صبر و شکیبایی در طلاب تصریح کرد: طلاب باید مراقب اعمال و رفتار خویش باشند و دارای حلم و بردباری باشند و در مسیری که انتخاب کرده‌اند دچار تردید نشوند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: علم را فرابگیرید و آن را به حلم و بردباری زینت بدهید، فراگیری علم از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب باید اهل تزکیه باشند بیان کرد: طلاب باید رفتار و کردارشان همانند پیامبر (ص) باشد و در برابر مشکلات و هجمه‌ها مقاوم باشند تا موفق شوند.

وی عنوان کرد: طلاب باید اهل نماز شب باشند تا به معنویت برسند، نماز شب سبب می‌شود تا انسان به نفس خویش مسلط شود و از گناه دوری کند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciy5ap.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما