جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 30367
منبع : دفتر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی
آیت الله صافی گلپایگانی:

پیشرفت عراق در سایه تدبیر و به‌کارگیری سیاست‌های دقیق محقق می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در تمام برنامه‌هایی که در عراق انجام می‌شود، تدبیر لازم و سیاست‌های دقیق را مراعات کرد تا ان‌شاء‌الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم کنید.
پیشرفت عراق در سایه تدبیر و به‌کارگیری سیاست‌های دقیق محقق می‌شود
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید در دیدار رئیس سازمان اوقاف شیعه عراق اظهار داشت: حقیر از دیدار شما و فعالیت‌هایی که در خدمت به عتبات عالیات عراق انجام می‌دهید مسرور شدم. ان‌شاء‌الله این خدمات، مرضیّ حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت مسئولیت اوقاف شیعی در عراق افزود: مسئولیتی که شما دارید، بسیار با ارزش و افتخار است و هیچ مقامی بالاتر از آن نیست. افتخار کنید که در خدمت به مکتب اهل البیت علیهم السلام هستید و قدر آن را بدانید.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به مشکلات عراق افزود: با وجود گروه جنایتکار داعش، عراق با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. ما مأیوس نیستیم؛ دعا می‌کنیم و امیدواریم ان‌شاء‌الله به یاری خداوند متعال و عنایات اهل البیت علیهم السلام، این مشکلات به زودی برطرف شود.

وی تدبیر و دقت در برنامه‌ریزی‌ها را ضروری دانست و گفت: باید در تمام برنامه‌هایی که در عراق انجام می‌شود، تدبیر لازم و سیاست‌های دقیق را مراعات کرد تا ان‌شاء‌الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی موجود در عتبات عالیات گفت: آثار بسیار مهمّی در عتبات عالیات وجود دارد که هر کدام نشانگر یک تاریخ مهمّ است، مثلاً کتیبه‌ای که در سرداب مقدس در سامرا وجود دارد، مربوط به خلیفه عباسی الناصر‌الدین الله است که نسبت به امر مهدویت معتقد بود. باید امثال این آثار تاریخی ارزشمند که در عتبات عالیات وجود دارد حفظ و معرفی شود.

آیت الله صافی گلپایگانی با توصیه به سرعت بخشی در بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین(ع)، برای حاضرین در جلسه، توفیقات بیشتر در خدمت به مشاهد مشرفه عراق را مسئلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علاء الموسوی رئیس سازمان اوقاف شیعه عراق نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان را ارائه کرد.

بعد از این دیدار، رئیس سازمان اوقاف شیعه عراق و هیئت همراه، از بنا جدید مسجد امام حسن عسکری (ع) قم که زیرنظر آیت‌الله صافی ساخته و افتتاح شد بازدید کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciypap.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما