دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۸
کد مطلب : 35227
منبع : 598
وقتی فقط از دعایی تعهد گرفته می شود!!

رو دربایستی با حامیان فتنه ۸۸؟!

رو دربایستی با حامیان فتنه ۸۸؟!
به گزارش قم نگار، ۹دی نوشت: دادگاه ویژه روحانیت در ادامه رفتارهای حمایت آمیز خود از فتنه ۸۸ هفته گذشته عکس یکی از سران فتنه صهیونیستی ۸۸ را در صفحه اول روزنامه اطلاعات درج نمود. این رفتار البته نمی تواند اتفاقی و بدون برنامه ریزی باشد. دعایی از جمله ارادتمندان ویژه محمد خاتمی است که پس از اقدام وی به کودتا، راه اندازی آشوب و قتل مردم و هتک حرمت نوامیس مردم و هتاکی به نظام و انقلاب و رهبری در سال ۸۸ اما از رفتارهای هتاکانه مراد خود تبری نجست. دعایی در هر محفلی همچون گذشته به تجلیل از خاتمی برانداز پرداخت و هیچگاه حاضر نشد تا از فتنه گری های او دوری گزیند.


این رفتارهای تحریک آمیز محمود دعایی اما هیچگاه مورد برخورد دستگاههای نظارتی، چه ارشاد و چه دستگاههای قضایی و امنیتی قرار نگرفت.

اما اقدام هفته گذشته روزنامه اطلاعات دعایی بالاخره واکنش قوه قضائیه را برانگیخت و این دستگاه با اعلام جرم علیه دعایی پرونده وی را به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع داد.

در این زمینه اما چند نکته کوتاه نهفته است:
اول آنکه اینکه پروژه احیای تصویر خاتمی برانداز به دعایی سپرده شده شاید از آن رو باشد که تاکنون وی علیرغم ارتکاب مکرر عبور از خطوط قرمز، از هرگونه تعقیب و برخوردی مصون بوده است. او حتی عضو هیئت منصفه دادگاه ویژه مطبوعات هم هست که نشان می دهد شخصیت افراطی خود را به گونه ای معتدل نشان داده است. دوم آنکه احتیاج جریان فتنه به عکس خاتمی فتنه گر در انتخابات آتی برای این جریان امری حیاتی است. از اینرو به نظر می رسد که اقدام این جریان به استفاده از نماد برانداز خود تنها به اطلاعات خلاصه نشده و اگر جلوی آن گرفته نشود به سایر نشریات جریان فتنه هم سرایت خواهد نمود. سوم آنکه موضع نظام در برابر فتنه گری های خاتمی هیچ تغییری نکرده است. موضع نظام که خاتمی را باقی بر فتنه و باغی بر نظام اسلامی می دانسته است همچنان به دلیل رفتارهای خاتمی و عدم تبری جستن وی از فتنه گری های خود در سال ۸۸ و پس از آن تغییری نیافته است. بنابراین موضع قاطع دستگاههای امنیتی و قضایی نیز هیچ تغییری نیافته است. چهارم آنکه علیرغم برخورد قاطع و مورد تحسین دستگاه قضا با عبور کنندگان از خطوط قرمز نظام در موضوع فتنه سال ۸۸، اما برخورد مسامحه آمیز دادگاه ویژه روحانیت با دعایی کاملا سئوال برانگیز و خلاف رویه های سابق این دادگاه و دستگاه قضایی است. اینکه تنها از دعایی تعهد گرفته شود که چنین رفتاری را مرتکب نشود در حالی که بسیاری از رسانه های دیگر- نظیر نشریه رمز عبور- به خاطر چاپ عکس خاتمی فتنه گر توقیف شدند، نمی تواند توجیهی جز اعمال رودربایستی به جای اعمال مقرارت قانونی و عدالت در برخورد قضایی داشته باشد.

به ویژه آنکه در پی انتشار مصاحبه رئیس دولت اصلاحات در روزنامه اطلاعات و تذکر قوه قضائیه به این روزنامه، محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در سرمقاله این روزنامه خطاب به رئیس جمهور به جای عذرخواهی از مردم و توبه نسبت به رفتار فتنه آمیز خود، نوشت: آقای رئیس جمهور به دستگاه قضایی به خاطر برخورد سلیقه ای با رسانه ها تذکر قانون اساسی دهند!!؟

این رفتار دعایی نشان می دهد او اصلا تنبهی نسبت به رفتار فتنه آمیز خود حاصل نکرده و بعید نیست که در فرصت کوتاه دیگری، فتنه گری های خود را ادامه دهد. این یادداشت وی به خوبی نشان می دهد که تعهدی هم که وی به دادگاه ویژه داده آنچنان هم مستحکم نبوده است. انتظار مردم آن است که نسبت به هتاکی ها و عبور از خطوط قرمز نظام، برخوردهای جدی تری صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciyrap.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما